ليبي اروپا را تهدید کرد

ليبي اروپا را تهدید کرد
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 07:57

وزیر کشور موقت لیبی تهدید کرد اگر اتحادیه اروپا به این کشور در مبارزه با پدیده مهاجرت های غیرقانونی کمک نکند، عبور مهاجران غیرقانونی را به طرف سواحل کشورهای اروپایی تسهیل خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "صالح المازق" در کنفرانسی مطبوعاتی خطاب به جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا هشدار داد که اگر آنها به مسؤولیت های خود در قبال لیبی عمل نکنند و به طرابلس در مبارزه با پدیده مهاجرت های غیرقانونی کمک نکنند، ممکن است لیبی عبور گروه های مهاجر غیرقانونی را به خاک اروپا تسهیل کند.
وزیر کشور موقت لیبی خاطر نشان کرد لیبی از وجود هزاران مهاجر غیرقانونی که از کشورهای مختلف آفریقا به ویژه کشورهای زیرصحرا آمده اند، رنج می برد. این مهاجران غیرقانونی عامل شیوع انواع بیماری ها، افزایش جنایات و گسترش قاچاق مواد مخدر هستند.
از چند سال پیش، لیبی به یکی از مسیرهای اصلی عبور مهاجران غیرقانونی از کشورهای آفریقایی به سواحل اروپا تبدیل شده است. هر ساله صدها هزار مهاجر غیرقانونی که اکثر آنها آفریقایی هستند با عبور از خاک لیبی تلاش می کنند برای یافتن شرایط زندگی بهتر خود را به اروپا برسانند.
وزیر کشور موقت لیبی تاکید کرد: لیبی بهای مهاجرت های غیرقانونی را پرداخته است. امروز دیگر نوبت اروپا است که بهای این پدیده را بپردازد. 
بنا بر اعلام دولت ایتالیا از ابتدای سال کنونی میلادی نزدیک به 22 هزار مهاجر یا پناهنده با قایق های کوچک و بزرگ خود را به سواحل ایتالیا رساندند. این رقم دو برابر تعداد مهاجران و پناهندگان آفریقایی است که سال گذشته در همین مدت خود را به سواحل ایتالیا رسانده بودند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها