هزار و700سال زندان برای 173بحرینی در یک ماه

هزار و700سال زندان برای 173بحرینی در یک ماه
يکشنبه 21 ارديبهشت 1393 - 13:09

مسئول اداره آزادی‌ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق بحرین گفت مجموع احکام صادر شده برای 173 شهروند از سوی نهاد قضایی طی ماه آوریل بیش از 1700 سال است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "هادی الموسوی" در کنفرانس مطبوعاتی که ظهر دیروز (شنبه20 اردیبهشت ماه) در مرکز این جمعیت در البلاد القدیم برگزار شد، خاطرنشان کرد: مهمترین این احکام مربوط به دو خانم به نامهای ریحانه الموسوی و نفیسه العصفور است که در خصوص ماجرای اعتراض به برگزاری مسابقه اتومبیلرانی "فرمول یک" در بحرین به 5 سال زندان محکوم شده اند.
وی همچنین گفت: در زمینه اتهام جاسوسی برای طرف های خارجی 12 متهم به حبس ابد و دو متهم دیگر به 15 سال زندان محکوم شده اند.
دادگاه بحرین همچنین در خصوص اتهام دست داشتن در انفجار الدیر و ساخت و همراه داشتن اسلحه در منطقه الستره 9 متهم را به حبس ابد محکوم کرده است. دادگاه تجدید نظر نیز حکم حبس ابد در خصوص اتهام دست داشتن در انفجار در منطقه الرفاع را تائید کرده است.
الموسوی در ادامه افزود: حکم یک سال زندان برای سعید السماهیجی، پزشک بحرینی، تایید شده است و دادگاه جعفر معتوق را که فردی نابینا است، به 3 سال زندان محکوم کرده است. دادگاه در صدور این احکام حتی شهدا را نیز مستثنی نکرده و شهید جعفر الدرازی و دو نفر از همکارانش را به 15 سال زندان محکوم کرده است.
وی گفت: از 837 تظاهراتی که در مناطق مختلف بحرین در ماه آوریل گذشته برگزار شده و اداره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت الوفاق آن را ثبت کرده است، 195 مورد از آنها سرکوب و 58 تظاهر کننده زخمی شده اند؛ که بیشتر این موارد بر اثر اصابت مستقیم گلوله های ساچمه ای بوده است.
مسوول اداره آزادی ها و حقوق بشر در جمعیت وفاق اظهار داشت: نیروهای آل خلیفه برای سرکوب تظاهر کنندگان از گازهای اشک آور و شلیک مستقیم گلوله های آن به معترضان استفاده کرده اند. بعضی از گلوله های گاز اشک آور نزدیک منزل شهروندان و ساکنان آن شلیک شده که می توان آن را مجازات دسته جمعی محسوب کرد.
الموسوی گفت: حسین شرف جوان 19 ساله از روستای العکر در اولین ساعات از ماه آوریل در شرایطی مبهم از دنیا رفت. بستگان او که نزدیک مکان حادثه بودند پس از شنیدن صدای انفجار، وی را به بیمارستان منتقل کردند.
همچنین دو جوان به نامهای علی عباس 19 ساله و احمد المسجن 17 ساله از روستای المقشع در شرایطی مبهم در نهم آوریل امسال از دنیا رفتند. اهالی این روستا نیز صدای انفجاری را شنیدند که منجر به کشته شدن 2 نفر و زخمی شدن یک نفر در یک خودرو شده بود.
الموسوی اظهار داشت: به دنبال مرگ مشکوک شهروندان معترض، دایره آزادی ها و حقوق بشر جمعیت وفاق، بیانیه هایی صادر کرده و خواستار تشکیل کمیته ای بی طرف برای تحقیق در این زمینه شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها