تروریستها آب را به روی حلب بسته اند؛

اهالی حلب را دریابید! + ویدیو

دوشنبه 22 ارديبهشت 1393 - 20:47

مؤسس "سازمان حمایت از انسانیت" ضمن درخواست از جامعه جهانی برای پایان دادن به بحران بی‌آبی در حلب، تاکید کرد که این شهر به سبب اقدامات ضد بشری تروریست‌ها و قطع آب و برق و کاهش شدید مواد غذایی و دارو، با فاجعه‌ای انسانی روبروست.

"جرج برشینی" روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: ساکنان شهر حلب با بحران واقعی روبرو هستند و ما به عنوان جمعیت فعال در زمینه حقوق بشر، هر روز با تیم خود در حلب در ارتباط هستیم. وضعیت بسیار بیش از آنچه که رسانه ها اعلام می کنند، وخیم است.

وی افزود: هیات شرعی وابسته به گروه تروریستی "جبهه النصره" در شهر حلب، پمپ آب در منطقه سلیمان الحلبی را تحت کنترل درآورده و از آنجا که این گروه، برق را از این منطقه قطع کرده است، دولت سوریه در صدد برآمد روزانه دو تانکر سوخت از طریق سازمان هلال احمر برای فعال کردن پمپ های آب و رفع نیازهای آبی حلب ارسال کند. اما هیات شرعی جبهه النصره بارها تهدید کرد که اجازه نخواهد داد آب به شهر حلب برسد و تانکرهای سوخت را مصادره کرد و امروز برای دهمین روز پی در پی، آب را به روی شهروندان حلب قطع کرده و حتی یک قطره آب آشامیدنی سالم در حلب وجود ندارد.

برشینی افزود: نهادهای جامعه مدنی نمی توانند با گروه های تروریست ارتباط برقرار کنند و تماس ما فقط از طریق میانجی گرها و هلال احمر صورت می گیرد.

موسس سازمان حمایت از انسانیت با تاکید بر اینکه دولت سوریه، آب و برق را از هیچ منطقه ای در سوریه و به ویژه مناطق خارج از کنترل خود قطع نکرده است، از جامعه بین المللی خواست برای کاهش فاجعه انسانی در حلب وارد عمل شوند؛ این شهر درمعرض بیماری های واگیرداری است که از 20 سال پیش تاکنون، اثری از آن وجود نداشته است.

برشینی تصریح کرد که در حال حاضر حدود یک و نیم میلیون نفر در حلب زندگی می کنند، و چاه های آب فقط نیازهای حدود 10 درصد از ساکنان حلب را تامین می کند و 90 درصد دیگر به آب دسترسی ندارند؛ علاوه بر این آب این چاه ها هم قابل خوردن نیست.

وی گفت: به همین دلیل ما خواستار دخالت بین المللی برای اعمال فشار بر گروه های مسلح و حامیان آنها مانند قطر و عربستان هستیم تا اجازه دهند آب و برق و مواد غذایی و دارو به دست ساکنان منطقه برسد.

شهر حلب پس از قطع آب بر روی ساکنان آن برای دهمین روز پی در پی، با فاجعه ای انسانی روبروست. تاکنون ده ها مورد مسمومیت در نتیجه خوردن آب آلوده چاه ها ثبت شده است. گروه موسوم به جبهه النصره، کارکنان سازمان آب و داوطلبان هلال احمر را از دسترسی به سیستم های پمپ آب منع کرده است.

"محمد وحید عقاد" استاندار حلب با تاکید بر این که قطع آب بر روی شهروندان، جنایتی انسانی است که به دیگر جنایت های گروه های تروریستی و حامیان آنها افزوده شده است، از تصمیم جدید برای حفر چاه های بیشتر به منظور تامین آب آشامیدنی شهروندان خبر داد.


tt-12-11:43

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها