هشدار نماینده اعراب فلسطینی درباره تقسیم مسجد الاقصی

هشدار نماینده اعراب فلسطینی درباره تقسیم مسجد الاقصی
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 11:02

العالم - "طلب ابوعرار" نماینده اعراب فلسطینی در پارلمان رژیم صهیونیستی، با ارسال نامه ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، تزیپی لیونی وزیر دادگستری و چند وزیر دیگر اسرائیلی درباره تصویب طرح تقسیم مسجد الاقصی بین فلسطینیان و صهیونیست ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابوعرار در این نامه نوشته است: تقسیم مسجد الاقصی بین فلسطینیان و اسرائیلی ها "خط قرمز" محسوب می شود و تصویب آن پیامدهای منطقه ای به همراه خواهد داشت و احساسات مسلمانان جهان را جریحه دار خواهد کرد.

طرح تقسیم مسجد الاقصی را "میری رِگِو" رئیس کمیسیون امور داخلی کنست پیشنهاد داده است و در چند روز آینده این طرح را به کابینه و کنست ارائه خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی پیش از این مسجد حضرت ابراهیم "ع" را در شهر الخلیل در جنوب کرانه باختری رود اردن بین فلسطینی ها و اسرائیلی ها تقسیم کرده است و هم اکنون درپی تکرار این تجربه در مسجد الاقصی است.

طرح پیشنهادی "میری رگو" شامل اجازه دادن به اسرائیلی ها برای ورود به مسجد الاقصی و برگزاری مراسم خاص خود در آن و سرکوب فلسطینی ها در صورت جلوگیری از ورود اسرائیلی ها به این مسجد مقدس است.

طبق این طرح؛ فلسطینی ها فقط در اوقات خاصی می توانند وارد مسجد الاقصی شوند و نباید هیچگونه اخلالی در ورود اسرائیلی ها به این مسجد ایجاد کنند و حتی حق پخش اذان را در زمان حضور اسرائیلی ها در مسجد الاقصی ندارند. 

پربیننده ترین خبرها