شورشیان انگلیسی در سوریه می مانند!

شورشیان انگلیسی در سوریه می مانند!
سه شنبه 23 ارديبهشت 1393 - 11:03

العالم - وزارت کشور انگلیس تابعیت افرادی که در سوریه علیه نظام این کشور می‌جنگند را لغو می کند تا مانع بازگشت آنها به کشور شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "رابرت فیسک" روزنامه نگار کهنه کار انگلیسی در ایندیپندت نوشت: ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس باید پاسخگو باشد، چون وی و همپیمانانش نخستین کسانی بودند که از شورشیان سوریه حمایت کردند.

فیسک افزود:بسیاری از ستیزه جویان انگلیسی علیه حکومت سوریه به نیابت از اسرائیلی ها وارد معرکه شده اند. از سوی دیگر بسیاری از انگلیسی ها هم در جنگ اسرائیل علیه لبنان و غزه در کنار نظامیان اسرائیلی و یا همراه نیروی هوایی این رژیم، شرکت داشته و بسیاری از انسان های بی دفاع را به قتل رسانده و جنایات بیشماری را مرتکب شدند.

فیسک سوال می کند که آیا تابعیت آنها نیز لغو شده است؟ به طبع خیر، در انگلیس این قانون فقط درباره مسلمانان جاری است و غیر مسلمانان را دربرنمی گیرد.

این روزنامه نگار افزود: آمریکا از "اشغال شبه جزیره کریمه توسط روسیه" بسیار خشمگین است در حالیکه این کشور نسبت به اشغال بلندی های جولان و مصادره سرزمین های عربی فلسطین در کرانه باختری از سوی اسرائیل، بی تفاوت است، دو موضوعی که از دیدگاه قوانین بین المللی غیر قانونی هستند.

فیسک تصریح کرد که بهتر آنست مسئولان انگلیسی به جای سلب تابعیت ستیزه جویانی که به این کشور باز می گردند چاره دیگری بیاندیشند چون در صورت بازگشت این عناصر به زادگاه خود پس از چندی در نبرد جهادی دیگری شرکت می کنند.

مسئولان امنیتی انگلیسی از حضور اتباع این کشور در سوریه نگران هستند، چرا که سوریه به انگلیس نزدیک است واین امر باعث می‌شود ورود افراد تندرو به این کشور یا خروج آنها آسان شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها