ورود شاعران قطر و امارات به عرصه اختلافات سیاسی

ورود شاعران قطر و امارات به عرصه اختلافات سیاسی
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 12:43

شبکه‌های اجتماعی قطر و امارات در چند روز اخیر صحنه واکنش کاربران و فعالان به قصاید هجویه شعرای دو کشور بود که جلوۀ تازه‌ای از همان بحران دنباله‌دار بین قطر و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، روز یکشنبه چندین قصیده در یوتیوب منتشر شد که شاعران قصیده پرداز، آن را پاسخ به توهین "خلیل الشبرمی" شاعر قطری به امارات و عربستان دانستند.

فلاح المورقی، عبدالمحسن المسعودی و عبدالله العونی از جمله شعرایی بودند که قصایدی در پاسخ به الشبرمی سرودند و پایگاه خبری شبکه تلویزیونی آمریکایی"سی ان ان" نیز آن را پوشش داد.

قصیده هجویه خلیل الشبرمی، شاعر قطری، که در آن به دولت امارات حمله کرده، واکنش شدید و بحث و جدل گسترده ای میان فعالان این دو کشور به وجود آورد و حملات متقابلی نیز به دنبال داشت.

گفتنی است روابط قطر و کشورهای عربی حوزه خلیج فارس پس از فراخوانده شدن هماهنگ سفرای کشورهای عربستان، امارات و بحرین از دوحه به شکل بی سابقه ای بحرانی شده است.

کشورهای حوزه خلیج فارس، دوحه را به اجرا نکردن توافقنامه ریاض که مبتنی بر حمایت نکردن از "رسانه های دشمن" و پایان مداخله در مسایل داخلی است، متهم کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها