پایان یک ائتلاف؛ مخالفان سوری در راه بازگشت به دمشق

پایان یک ائتلاف؛ مخالفان سوری در راه بازگشت به دمشق
چهارشنبه 24 ارديبهشت 1393 - 17:24

شماری از اعضای سابق تشکل مخالفان سوری خارج از کشور موسوم به "شورای ملی مخالفان سوری" و "ائتلاف ملی مخالفان سوری" مسیر خود را اصلاح کرده و برای ادامه فعالیت سیاسی، به داخل کشور برگشتند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "باسل الکویفی" عضو سابق شورای ملی مخالفان سوری، درباره علت بازگشت خود به سوریه به "اخبار مسکو" گفت: بیش از یک سال است که نشست ها و کنفرانس های متعددی از تونس تا استانبول و دوحه برگزار می شود. در این مدت، متوجه جدی نبودن این نشست ها و کنفرانس ها و فقدان قدرت تصمیم گیری در شورای ملی مخالفان سوری شدم. در واقع این شورا، دنباله رو طرح ها و برنامه های منطقه ای و بین المللی بیگانگان بود.

وی افزود: این مسائل سبب شد من و دیگر افراد، در آن چه بر سرمان می رود بازنگری کنیم، به ویژه آن که افزایش دخالت های غرب و شدت گرفتن بحران را دریافتیم و به همین سبب تصمیم گرفتم از شورا خارج شوم.

الکویفی به طور خلاصه، فشارهایی که بر آن ها اعمال می شد را مشتمل بر برنامه هایی تحمیلی و اظهاراتی دیکته شده دانست که اعضای شورا به دستور طرف های خارجی به زبان می آورند.

وی سپس با تاکید بر این که با تحمیل اراده دیگران بر سوری ها مخالف است، از انتشار فساد مالی و پرداختی های مشوق در شورای ملی خبر داد.

این مخالف ِ سوری ِ جدا شده از ائتلاف مخالفان خارج از کشور و شورای ملی، از همه شهروندان شریف سوری خواست به میهن برگردند و تاکید کرد که دولت سوریه، تسهیلات زیادی برای بازگشت آن ها در نظر گرفته است.

الکویفی تاکید کرد که دولت سوریه به انتخابات احترام خواهد گذاشت و نتیجه انتخابات را بر اساس قانون اساسی، در دستور کار قرار خواهد داد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها