ارتباط السیسی با سران رژیم صهیونیستی

ارتباط السیسی با سران رژیم صهیونیستی
پنج‌شنبه 25 ارديبهشت 1393 - 14:10

العالم - منابع امنیتی در تل آویو از تماس "عبدالفتاح السیسی" فرمانده اسبق ارتش مصر و نامزد فعلی انتخابات ریاست جمهوری با شماری از مقامهای امنیتی رژیم صهیونیستی خبر می دهند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت اسرائیلی "والا"- از منابع نزدیک به دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی- ،"موشه یعلون" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی ارشد ترین مقام صهیونیست است که "سیسی" با وی ارتباط داشته است.   

سیسی به تازگی به سران دستگاه های امنیتی مصر دستور داده است که همکاری و هماهنگی با همتایان صهیونیست شان را تقویت کنند.

به نوشته والا عبدالفتاح السیسی در واقع از "حسنی مبارک" رییس جمهوری برکنار شده مصر پیروی می کند، چون مبارک نیز به اسرائیل سفر نمی کرد، اما در خفا رابطه ای نزدیک و قوی به ویژه در سطوح امنیتی با این رژیم داشت.

سیسی در مصاحبه تلویزیونی اخیرش با هر گونه سفر به رژیم صهیونیستی قبل از تشکیل کشور فلسطین مخالفت کرد که نوعی تاکتیک محسوب می شود. وی افزود، حماس همچنان به عنوان دشمن محسوب می شود و مردم مصر هرگز دوست و دشمنش را فراموش نمی کند. این پیامی واضح به رهبران حماس بود.

به نوشته والا، اما تلاش سیسی برای تقویت رابطه با رژیم صهیونیستی و جنگ علیه حماس، تضمین کننده ثبات حکومت وی پس از به قدرت رسیدن در پست ریاست جمهوری نیست.

منبع مزبور اقدام سیسی در انهدام 95 درصد تونل های میان نوار غزه و مصر را ستود و اعلام کرد که جنگ ارتش مصرعلیه جنبش های جهادی و حماس با همکاری و هماهنگی با رژیم صهیونیستی انجام می شود و این همکاری و هماهنگی ها پس از انتخابات نیز ادامه خواهد داشت.

پرفسور "یورام میطال" متخصص امور مصر از دانشگاه "بئرالسبع" می گوید: نوعی بی توجهی نسبت به رقابت انتخاباتی در مصر وجود دارد که علت آن سرخوردگی انقلابیون 25 ژانویه 2011 است.آن دسته از جوانان که انقلاب را هدایت کردند، دریافتند که اگرچه مبارک را ساقط کردند، اما رژیم مصر همچنان پابرجاست.

یورام از فروپاشی اوضاع امنیتی داخلی، بی تفاوتی مردم، وضعیت بد اقتصادی، کمبود گاز برای مصارف خانگی و سوخت به عنوان دلایل بی ثباتی مصر یاد کرد و گفت که این شرایط اکنون به نوعی تراژدی تبدیل شده است.

پربیننده ترین خبرها