170 کشته و زخمی در لیبی

170 کشته و زخمی در  لیبی
شنبه 27 ارديبهشت 1393 - 14:18

درگیری های خشونت بار بین شبه نظامیان طرفدار فرمانده پیشین نیروی زمینی ارتش لیبی و یک گروه افراطی مسلح، دست کم 24 کشته و 146 مجروح برجا گذاشت.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در جریان درگیری های شدید دیروز در شهر بنغازی در شرق لیبی، یگان هایی از نیروی هوایی لیبی، مواضع گروه مسلح در بنغازی را بمباران کردند.

"خلیفه حفتر" که قبلا به عنوان رئیس یکی از گروه های مسلح در سرنگونی رژیم معمر قذافی در سال 2011 مشارکت داشت، اعلام کرد :"این عملیات با هدف پاکسازی بنغازی از گروههای تروریستی انجام شده است."

"محمد الحجازی" افسر سابق ارتش لیبی و سخنگوی رسمی نیروهای تحت فرماندهی حفتر موسوم به «ارتش ملی» نیز اعلام کرد: این جنگ داخلی نیست، بلکه عملیات ارتش ضد گروههای تروریستی است.

این در حالیست که "عبدالله الثنی" نخست وزیر دولت انتقالی لیبی در نشستی خبری نیروهای حفتر را "گروهی قانون شکن" توصیف کرد.

الثنی این گروه را به تلاش برای استفاده از ناامنی برای شکست انقلاب 17 فوریه که به سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 منجر شد متهم کرد.

خبرگزاری لیبی با اشاره به درگیری های خشونت بار میان دو طرف، اعلام کرد که هر دو گروه از سلاح های سنگین و نیمه سنگین استفاده کرده اند که در نتیجه آن چندین نفر کشته یا زخمی شدند. نبرد میان طرفین همچنان در مناطق مختلف بنغازی ادامه دارد.

از سویی منابع خبری لیبی گزارش می دهند که نیروهای هوادار حفتر بامداد امروز با حرکت از اردوگاه "رجمه" در جنوب شرقی بنغازی، موفق شدند پایگاه "السحاتی" متعلق به گروهی از شبه نظامیان به فرماندهی "راف الله السحاتی"و مناطق اطراف آن را بطور کامل به تصرف خود درآورند.

از زمان سقوط قذافی در سال 2011 ، بنغازی به عرصه حملات و ترورهای تقریبا روزانه بر ضد ارتش و پلیس تبدیل شده است.این حملات که تاکنون هیچ طرفی مسئولیت آن را برعهده نگرفته است به چند گروه اسلامگرای تندرو و مسلح در این منطقه نسبت داده می شود.

دولت انتقالی لیبی مارس گذشته برای اولین بار با اذعان به وجود «گروههای تروریستی» به ویژه در بنغازی و درنه در 280 کیلومتری شرق این شهر، آغاز جنگ ضد تروریسم را اعلام کرد.

اما از آن زمان تاکنون هیچ اقدام قابل ملاحظه ای اتخاذ نشده است و مقامات همچنان نتوانسته اند پلیس و ارتش حرفه ای تشکیل دهند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها