صدرنشینی ائتلاف مالکی در اغلب استان‌های عراق

صدرنشینی ائتلاف مالکی در اغلب استان‌های عراق
دوشنبه 29 ارديبهشت 1393 - 18:37

العالم - کمیته عالی انتخابات عراق عصر امروز (دوشنبه) در کنفرانسی خبری، نتایج رسمی انتخابات مجلس نمایندگان عراق را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، کمیته انتخابات این کشور اعلام کرد، ائتلاف دولت قانون به ریاست "نوری مالکی" نخست وزیر عراق، در بغداد بیش از دیگر ائتلاف ها رأی به دست آورد و 32 کرسی مجلس را از آن خود کرد. 

نتایج اولیه انتخابات سراسری عراق نیز نشان می دهد که ائتلاف دولت قانون اکثریت کرسی های مجلس این کشور را کسب کرده است. 

کمیته انتخابات عراق همچنین اعلام کرد: نوری مالکی بیش از 721 هزار رأی و ایاد علاوی بیش از 229 هزار رأی به دست آورده اند.

به عقیده ناظران سیاسی، اقدام قاطع نوری مالکی در سرکوب تروریست ها در استان های آشوب زده عراق و انتقاد صریح وی از عربستان و دیگر حامیان تروریست ها، از جمله عواملی است که موجب شد رأی دهندگان عراقی از ائتلاف مالکی به طور گسترده استقبال کنند و بیش از پیش بینی ها به آن رأی دهند.

شمارش آراء در بغداد حاکی ست که ائتلاف دولت قانون  32 کرسی، ائتلاف احرار 6 کرسی، ائتلاف مواطن 5 کرسی و ائتلاف متحدون 4 کرسی، ائتلاف نُخَب 3 کرسی ، ائتلاف مدنی 3 کرسی، ائتلاف شراکت ملی و ائتلاف عراق نیز هر کدام 2 کرسی به دست آورده اند.

هر یک از ائتلاف های العربیه، الفضیله، اصلاح و صادقون نیز در بغداد یک کرسی را به خود اختصاص داده اند.

بنا بر اعلام کمیته انتخابات عراق، ائتلاف دولت قانون در استان میسان هم با کسب 4 کرسی در رتبه اول قرار دارد و ائتلاف احرار نیز با کسب 3 کرسی رتبه دوم را به دست آورد. در استان الانبار نیز ائتلاف متحدون 4 کرسی و ائتلاف "وفاداری به الانبار" نیز 3 کرسی را از آن خود کردند.

ائتلاف دولت قانون در استان واسط نیز با کسب 6 کرسی صدرنشین است و ائتلاف احرار با کسب 3 کرسی و ائتلاف مواطن با کسب 2 کرسی در این استان به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. ائتلاف دولت قانون در استان بابل نیز با کسب 7 کرسی در مقام اول و ائتلاف مواطن با کسب 3 کرسی در مقام دوم قرار دارد. 

پربیننده ترین خبرها