در بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای اسرای فلسطینی؛

تصاویر اختصاصی از تجمع فلسطینی‌ها درحمایت از اسرا

تصاویر اختصاصی از تجمع فلسطینی‌ها درحمایت از اسرا
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 16:12

در بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای ده‌ها اسیر فلسطینی در اعتراض به بازداشت غیرقانونی خود، شماری از فلسطینی‌ها با تجمع مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ، نجات فوری این اسیران را خواستار شدند.

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه گزارش داد، گروهی از  فلسطینی‌ها با تجمع مقابل دفتر کمیته بین المللی صلیب سرخ در شهر "البیره" در مرکز کرانه باختری، از مجامع بین المللی خواستند که برای نجات اسرای فلسطینی که با گرسنگی به جنگ رژیم صهیونیستی رفته اند، اقدام کنند.

"هیچ خانواده ای در کرانه باختری رود اردن نیست که یکی از اعضای آن اسارت را تجربه نکرده باشد"

"رامی الحمدالله" نخست وزیر دولت تشکیلات خودگردان که در این تجمع اعتراض آمیز حضور داشت ، گفت : "تشکیلات خودگردان برای محاکمه اسرائیل به سازمان های بین المللی مراجعه خواهد کرد."
الحمدالله خاطرنشان کرد: "هیچ خانواده ای در کرانه باختری رود اردن نیست که یکی از اعضای آن اسارت را تجربه نکرده باشد ".
"عیسی قراقع" وزیر امور اسرای دولت تشکیلات خودگردان نیز درباره وخیم تر شدن وضعیت جسمی برخی از اسرای اعتصاب کننده هشدار داد و گفت:  "اسرای اعتصاب کننده، از بیست و هفت روز پیش تاکنون فقط آب و نمک مصرف می کنند."
قراقع تأکید کرد: "برخی از اسرای اعتصاب کننده، به بیمارستان منتقل شده اند و عوامل رژیم تلاش می کنند که به اجبار مواد غذایی به بدن آنها تزریق کنند."
کمیته عالی پیگیری امور اسرای فلسطینی نیز از فلسطینی‌ها خواست اعتراضات خود را برای اعلام همبستگی با اسرای فلسطینی افزایش دهند .
تعدادی از مسؤولان گروه‌های فلسطینی که در زندان های رژیم صهیونیستی در اسارت هستند ، از روز چهارشنبه (21 مه) به جمع اسرای اعتصاب کننده خواهند پیوست. مروان برغوثی عضو کمیته مرکزی جنبش فتح ، احمد سعدات دبیر کل جبهه مردمی آزادسازی فلسطین و عباس السید فرمانده سابق گردان های عزالدین قسام – شاخه نظامی جنبش فتح – از جمله این مسؤولان هستند .

پربیننده ترین خبرها