تفنگدار آمریکایی در اردن کشته شد

تفنگدار آمریکایی در اردن کشته شد
سه شنبه 30 ارديبهشت 1393 - 17:45

یک تفنگدار آمریکایی که چند روز پیش هنگام تمرینات مشترک نظامی با ارتش اردن هدف تیر قرار گرفته و زخمی شده بود، بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، محمد مؤمنی وزیر مشاور در امور رسانه‌ها و ارتباطات و سخنگوی رسمی دولت اردن سه‌شنبه با اعلام مرگ این تفنگدار آمریکایی افزود: نظامی آمریکایی هنگام تمرین در یک پایگاه نظامی اردنی از طرف خودی ها هدف تیر قرار گرفت که به بیمارستان انتقال یافت، اما روز شنبه بر اثر جراحات جان باخت.

نیروهای اردنی و آمریکایی چهارشنبه گذشته تمرین نظامی مشترکی را با مشارکت شماری از تفنگداران و جنگنده های آمریکایی و نیروی هوایی اردن برگزار کردند.

در این تمرین نظامی که با مهمات جنگی انجام شد، جنگنده های اف 16 و اف 18 نیز شرکت داشتند.

آمریکا از پیامدهای جنگ سوریه بر کشورهای همسایه به ویژه بر اردن به عنوان هم پیمان اصلی واشنگتن و یکی از دو کشور عربی امضا کننده پیمان صلح با رژیم صهیونیستی نگران است.

واشنگتن همزمان با پایان رزمایش «شیر آماده حمله» در بیستم ژوئن گذشته تعدادی جنگنده اف 16 و موشکهای پاتریوت را در اردن - که حدود 600 هزار آواره سوری به آن پناهنده شده‌اند- مستقر کرده است.

یک مسئول وزارت دفاع آمریکا در آن زمان اعلام کرده بود که واشنگتن حضور نظامیانش در اردن را تقویت کرده و تعداد آنها را به یک هزار نفر رسانده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها