ابو عمر چچنی چگونه به‌دست النصره کشته شد؟

ابو عمر چچنی چگونه به‌دست النصره کشته شد؟
چهارشنبه 31 ارديبهشت 1393 - 19:35

العالم - "ابو عمر چچنی" یکی از سرکردگان مهم گروهک تروریستی داعش در اثر جراحتی که دو روز قبل و در درگیری با دیگر گروهک تروریستی در حال جنگ در سوریه یعنی جبهه النصره برداشته بود، در دیرالزور به هلاکت رسید.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، ابوعمر از اتباع چچن، در مارس 2012 از مرز ترکیه وارد سوریه شد و در جبهه شمالی این کشور با ارتش سوریه وارد جنگ شد. وی سرکرده گروه تروریستی موسوم به "ارتش مهاجرین و انصار" بود که در همان آغاز درگیری ها، راه خود را از ارتش آزاد جدا کرد، زیرا چنان که بارها گفته بود به شعارهای آن اطمینان نداشت.

ابوعمر پس از تشکیل گروهگ تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) که از دل لشکر موسوم به مهاجرین و انصار شکل گرفت، ضمن بیعت با سرکرده آنان موسوم به ابوبکر البغدادی خودش را منتسب به این گروه دانست.

ابوعمر چچنی از طرح داعش برای احیای "خلافت اسلامی" در سوریه استقبال کرد و پیش از آن که فرمانده نظامی این گروهک تروریستی شود، به عنوان سرکرده داعش در منطقه شمال سوریه برگزیده شد.

در محافل مجازی نزدیک به القاعده معروف است که وی مسافت های طولانی را طی می کرد تا در عملیات سربریدن اسرای ارتش سوریه و سایر گروهک هایی که تشکیلات متبوعش برای آنان حکم اعدام صادر کرده بود، شرکت کند.

وی با ارسال پیام های سرزنش آمیز برای گردان هایی که علیه ارتش سوریه می جنگند آنها را خائن به جنگجویان قفقازی برشمرد و طبق ادعای خود، بیش از 500 تن از آنها را به قتل رساند.

در دو سال اخیر، این سرکرده بارز داعش در درگیری های مهمی شرکت کرد که از جمله آن می توان به حمله به فرودگاه نظامی منغ در ریف حلب، حمله به گردان الطعانه و مناطق شیخ سلیمان با مشارکت گروهک تروریستی جبهه النصره اشاره کرد.

وی همچنین یکی از بارزترین افرادی بود که به لشکر هشتاد سوریه حمله کرد. این لشکر مسوولیت حفاظت از فرودگاه بین المللی حلب و منطقه السفیره را چند ماه قبل از اعاده کنترل ارتش بر آن به عهده داشت.

کشته شدن ابوعمر چچنی به دست گروهک تروریستی جبهه النصره، درگیری های میان گردان های تابع القاعده در سوریه را بیشتر خواهد کرد و به عقیده ناظران این امر نشانگر خروج نیروهای تحت امر ایمن الظواهری (سرکرده کل این تشکیلات تروریستی) از اطاعت وی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها