درخواست ساکنان جولان اشغالی از دبیرکل سازمان ملل

درخواست ساکنان جولان اشغالی از دبیرکل سازمان ملل
پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 - 08:55

ساکنان جولان اشغالی طی نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار تامین امنیت برای استفاده از حق شرکت در انتخابات آتی ریاست جمهوری سوریه شدند.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، ساکنان جولان در این نامه اظهار داشتند: از شما می خواهیم تا از طریق جامعه بین الملل و سازمان ملل به ما اجازه داده شود تا از حق قانونی خود برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری استفاده کنیم، و صندوقهای رای در همه میادین جولان اشغالی مستقر شود تا همه بتوانیم حق طبیعی خود را انجام دهیم و کاندیدای مورد نظر خود را در انتخابات ریاست جمهوری سوریه انتخاب کنیم.

مقامات سوریه در حال آماده سازی شرایط برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوم ژوئن (13 خرداد) هستند. رای گیری از سوری های مقیم خارج روز 28 مه (7خرداد) انجام می شود.

اهالی جولان در این نامه تاکید کردند که به هویت ملی خود به عنوان یک شهروند سوری و دستیابی به حق قانونی خود در انتخابات ریاست جمهوری در سرزمین مادری پایبند هستند .

رژیم صهیونیستی در سال 1967 جولان را اشغال و آن را در سال 1981 به سرزمینهای اشغالی فلسطین ملحق کرد، که از لحاظ بین المللی به رسمیت شناخته نشده است .

از آن زمان، نزدیک به 15 هزار نفر از ساکنان جولان تحت اشغال رژیم صهیونیستی زندگی می کنند.

پربیننده ترین خبرها