درخواست پارلمان انگلیس از دولت درباره سوریه

درخواست پارلمان انگلیس از دولت درباره سوریه
پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 - 22:08

کمیسیون امور داخلی پارلمان انگلیس از دولت این کشور خواست که فوراً مانع سفر اتباع این کشور به سوریه شود.

خبرنگار شبکه العالم روز پنجشنبه از لندن گزارش داد، خبرها حاکی از سفر صدها تبعه انگلیس به سوریه برای همکاری با گروه های تروریستی است و کمیسیون امور داخلی پارلمان انگلیس در گزارشی درباره "نحوه مبارزه با تروریسم" از دولت خواست تابعیت افرادی را که به سوریه می روند ، لغو کند و با کشورهایی که محل عبور اتباع انگلیسی به سوریه هستند ، بیش از پیش همکاری کند تا راه اتباع انگلیسی به سوریه را مسدود کنند.
"کیم سِنگوپتا" رییس بخش امور دفاعی روزنامه "ایندیپندنت" روز پنجشنبه به خبرنگار العالم گفت: من از ترکیه وارد سوریه شده ام. گروه های مسلحی در مناطقی در مرز ترکیه با سوریه مستقر هستند که افراد مسلح را روانه خاک سوریه می کنند و نظامیان تُرک نیز با اتباع مسلح خارجی که ابزاری در دست ترکیه، عربستان و قطر هستند، کاری ندارند و به آنها اجازه ورود به خاک سوریه را می دهند.

سنگوپتا افزود: همسایگان سوریه از جمله لبنان، ترکیه و اردن محل استقرار گروه های مسلح هستند و از همین کشورها وارد سوریه می شوند.

جاناتان استیل خبرنگار روزنامه گاردین نیز در مصاحبه با گزارشگر العالم گفت: دولت انگلیس جوانان این کشور را از رفتن به سوریه منع می کند ولی همین دولت از مخالفان سوری حمایت تسلیحاتی می کند به عبارت دیگر دولتی که از یکی از طرف های جنگ سوریه حمایت می کند، اتباعش نیز وارد چنین جنگی می شوند.

کمیته امور داخلی پارلمان انگلیس به دولت هشدار داد که اتباع انگلیسی که به سوریه می روند، مهارت های جنگی کسب می کنند و پس از بازگشت به انگلیس امنیت این کشور را به خطر می اندازند لذا دولت باید تدابیری فوری برای جلوگیری از سفر آنها به سوریه اتخاذ کند.

5/22- 15:30- tok

پربیننده ترین خبرها