سیسی یا صباحی،چه کسی رییس جمهور مصر می شود؟

سیسی یا صباحی،چه کسی رییس جمهور مصر می شود؟
پنج‌شنبه 1 خرداد 1393 - 22:39

قاهره (العالم)- هواداران عبدالفتاح سیسی و حمدین صباحی دو نامزد ریاست جمهوری مصر، هرکدام با ارایه دلایلی نامزد مورد علاقه خود را پیروز انتخابات آتی می دانند.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، هواداران سیسی پیروزی نامزد مورد حمایت خود در میان مصریان خارج نشین را مقدمه پیروزی وی در داخل می دانند، اما هواداران حمدین صباحی بر این باورند که نتیجه انتخابات را افراد کم بضاعت و فقیر، یعنی اکثریت مردم داخل مصر، رقم می زنند.

برخی تحلیلگران فاصله زیاد آرای این دو نامزد انتخابات را در رای گیری های خارج مصر نشانه قطعی پیروزی سیسی بر حمدین صباحی ارزیابی کرده اند.

هواداران سیسی مدعی اند که مصریان خارج نشین با آگاهی از خطر بزرگی که کشورشان را تهدید می کند، نقشه راه انتخابات داخل را نیز ترسیم کرده اند.

محمود عبد الله، عضو ارشد حزب تجمع، به خبرنگار العالم گفت: برخی از مصری ها می گویند مردم به این دلیل سیسی را انتخاب کرده اند که گرسنه اند و می خواهند به این وضعیت پایان دهند؛ این در حالی است که مصریان مقیم اروپا که از فقر رنج نمی برند نیز با آگاهی از خطری که کشورشان را تهدید می کند، پای صندوق های رای رفته اند.

بنا بر اعلام کمیته انتخابات مصر عبد الفتاح السیسی با کسب 94.5 درصد آرای مصریان مقیم خارج کشور، پیروز این مرحله از انتخابات ریاست جمهوری شده است.

از سوی دیگر، هواداران حمدین صباحی بر این باورند که نتیجه نهایی انتخابات را افراد کم بضاعت و فقیر که قشر اعظم مردم مصر هستند، تعیین خواهند کرد که در برنامه " نامزد انقلاب مصر" (صباحی) مورد توجه قرار گرفته اند.

به گزارش خبرنگار العالم، مطالبات مردم مصر از رییس جمهور آتی فراتر از معیشت، آزادی و عدالت اجتماعی است و سقف مطالبات شهروندان مصری از کسی که می خواهد رییس جمهور مصر شود بالاتر از این موارد است.

یک شهروند مصری به خبرنگار العالم گفت: مساله اصلی کشور انرژی و توزیع آن است. اگر رییس جمهور آتی بتواند این مشکل را حل کند، شایستگی ریس جمهوری را داشته است.

5/22- 15:30

پربیننده ترین خبرها