مردم لیبی برای کنار زدن پارلمان تظاهرات می کنند

مردم لیبی برای کنار زدن پارلمان تظاهرات می کنند
جمعه 2 خرداد 1393 - 07:59

مقاومت پارلمان لیبی در برابر انحلال و افزایش اختلاف با دولت، سر انجام مردم این کشور را نیز وارد عرصه کرد و آنها قرار است امروز (جمعه) علیه پارلمان تظاهرات کنند و خواستار توقف فعالیت آن شوند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دولت لیبی همچنان بر طرح خود برای توقف فعالیت پارلمان پافشاری می کند و آخرین فشارها از سوی وزیر فرهنگ لیبی صورت گرفت.

وزیر فرهنگ لیبی تاکید کرد که پارلمان را به رسمیت نمی شناسد و از مردم خواست تا آن را سرنگون کنند. در همین حال 20 تن از نمایندگان پارلمان با توقف فعالیت آن موافقت کرده اند.

سرلشکر خلیفه حفتر، فرمانده نظامی بازنشسته ارتش لیبی، نیز وارد سیاست شده و طرحی جدید برای بحران لیبی ارایه کرده است. وی اعلام کرده که باید شورای مدنی عالی تشکیل شود و در راس هیات دولت قرار گیرد و این شورا به تشکیل دولت فوق العاده برای اداره کشور، نظارت بر انتخابات پارلمانی آتی و تسلیم قدرت به پارلمان منتخب اقدام کند.

در شرایطی که پارلمان لیبی همچنان بر مشروعیت خود اصرار دارد، انتظار می رود مردم این کشور امروز دست به راهپیمایی زده و از این طریق بر پارلمان برای استعفا فشار وارد کنند.

با وجود این خبرها حاکی از آن است که نیروهای نظامی حامی پارلمان، خود را به حومه طرابلس رسانده اند تا در برابر هرگونه تحول نظامی واکنش نشان دهند.

با فروکش کردن درگیری های نظامی، عرصه سیاسی برای حل بحران سوریه فعال شده و محور راه حل های سیاسی خروج پارلمان از عرصه سیاسی است اما در مقابل نیروهای نظامی حامی پارلمان در حال مقاومت در برابر این طرح بوده و احتمال درگیری نظامی وجود دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها