جنگ تمام عیار عراق علیه تروریسم

جنگ تمام عیار عراق علیه تروریسم
يکشنبه 4 خرداد 1393 - 09:57

نماینده ائتلاف دولت قانون اعلام کرد: عراق درحال جنگ تمام عیار علیه تروریسم است، و بحران سوریه باعث احیای تشکیلات القاعده شد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم "سامی العسکری" در گفتگو با برنامه "خفایا معلنه" شبکه عراقی "السومریه نیوز" گفت: پرونده امنیتی یکی از پیچیده ترین و دشوارترین پرونده ها در عراق است زیرا این کشور درحال جنگی تمام عیار علیه تروریسم است، و پیشرفته ترین کشورها نیز از خطر تروریسم در امان نیستند.
 

"بحران سوریه باعث احیای تشکیلات القاعده و تولد دو شاخه از آن به نامهای "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) شد"

وی افزود: بحران سوریه باعث احیای تشکیلات القاعده و تولد دو شاخه از آن به نامهای "جبهه النصره" و "دولت اسلامی در عراق و شام" (داعش) شد؛  این درحالی است که این تشکیلات در عراق در سالهای 2009 و 2010 میلادی بسیار تضعیف و محدود شده بود. این گروهک های تروریستی هم اکنون بر شهرها و حوزه های نفتی در سوریه مسلط هستند.
 

سامي العسكري

عراق از حضور گسترده گروهک های مسلح تندرو در امتداد مرز خود با کشور همسایه سوریه رنج می برد که بارزترین این گروهک ها، داعش است. این گروهک در استان الانبار و برخی استانهای دیگر نظیر نینوا، صلاح الدین، دیالی و بابل حضور دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها