نبیل رجب، شرایط زندان را برای العالم بازگو کرد + ویدیو

دوشنبه 5 خرداد 1393 - 18:33

منامه، العالم ـ رییس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که اوضاع بحرین امروز در مقایسه با دو سال گذشته و قبل از ورودش به زندان، به مراتب بدتر شده است.

"نبیل رجب" روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم و در نخستین گفتگوی خود با یک شبکه غیر بحرینی پس از آزادی از زندان، اظهار داشت: در دو سال گذشته، هرگونه ارتباطم با دنیای خارج از زندان قطع بود و مرا به جای نگهداری در بند زندانیان سیاسی و حقوقی، در بندی نگه داشته بودند که زندانیان آن را جنایتکاران تشکیل می دادند.

وی افزود: در زندان "جو"، در معرض شکنجه های روحی و روانی قرار داشتم و از جهان خارج و مَردم به دور بودم و ارتباطم با جهان خارج بسیار محدود بود.

رجب گفت: در طول دو سال زندان، خانواده ام هر 15 روز به دیدنم می آمدند و از حوادث بحرین اطلاعات چندانی نداشتم و سخن از اوضاع سیاسی و حقوق بشر و اوضاع داخلی بحرین در تماسهای تلفنی ممنوع بود.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین درباره فعالیتهایش در آینده پس از آزادی از زندان، اظهار داشت: تمایلی به فعالیت در زمینه سیاست ندارم، بلکه می خواهم به فعالیتهای حقوقی خود ادامه داده و آن را در بحرین و تمام منطقه توسعه دهم و هیچ پست و مقام سیاسی نزد مخالفان و یا دولت را نخواهم پذیرفت.

وی با اشاره به تجارب خود در زندان گفت: زندان مدرسه ای واقعی است و من از فرصت دو سال حبس، بهره هایی بردم و مطالبی به رشته تحریر درآوردم، اما هنگام خروج از زندان، تمام آنچه که داشتم مصادره شد.

رجب خاطرنشان کرد: زمانی که در زندان بودم، شخصی آزاده بودم و در واقع آنهایی که مرا به زندان افکندند، خود در زندان به سر می بردند، من آزاده بودم و هیچ قانون و یا شخصی نمی تواند فعالیت مرا محدود کند.

رییس مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد، من آزاد هستم و آزاد خواهم بود و آزاده از دنیا خواهم رفت و هر آنچه را که به آن ایمان دارم، خواهم نوشت؛ خواه نظام بپذیرد یا نه، خواه خانواده حاکم بپسندد یا خیر. من به فعالیت حقوق بشر خود در دفاع از مظلومان و محرومان و دیگر گروه هایی که در جامعه به حاشیه رانده شده اند، ادامه خواهم داد.

نبیل رجب از ملت بحرین خواست تا وحدت و یکپارچگی خود را حفظ کنند تا بتوانند به استبداد و دیکتاتوری پایان دهند و دولتی دموکراتیک تشکیل دهند که به حقوق بشر و مساوات و آزادی و محاکمه های عادلانه ایمان داشته باشد.

وی افزود: ملت بحرین به این ارزشها ایمان دارد و برای آنها مبارزه می کند و به مبارزه خود در دفاع از این ارزشها ادامه خواهد داد و در نهایت پیروز خواهد شد.
tt-26-14:46

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها