استعفای دومین وزیر کویتی ظرف دو هفته

استعفای دومین وزیر کویتی ظرف دو هفته
دوشنبه 5 خرداد 1393 - 22:17

امیر کویت با استعفای احمد الملیفی وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی این کشور موافقت کرد.

به گزارش شبکه خبری العالم، شورای وزیران کویت اعلام کرد که شیخ صباح احمد الصباح امیر کویت، استعفای احمد الملیفی وزیر آموزش و پرورش و آموزش عالی را پذیرفت. این دومین وزیری است که طی دو هفته استعفا می دهد.

شورای وزیران در بیانیه ای که در خبرگزای رسمی کویت منتشر شد، تاکید کرد که شورای وزیران طی نشست هفتگی خود، استعفای الملیفی و موافقت امیر کویت با آن را اعلام کرد.

قرار شد که عبدالمحسن المدعج وزیر بازرگانی، تا تعیین وزیر جدید، سرپرست وزارتخانه آموزش و پرورش و آموزش عالی باشد.

دولت کویت علل استعفای الملیفی را اعلام نکرد؛ اما بنا به گفته روزنامه های داخلی، این استعفا پس از مرگ دو کارگر مصری در روزهای اخیر در پروژه احداث مجتمع جدید دانشگاهی در کویت، صورت گرفت.

یادآور می شود که امیر کویت در روز 12 ماه می استعفای نایف العجمی وزیر دادگستری و اوقاف کویت را به خاطر مشکلات جسمانی پذیرفت. العجمی از سوی یک مسؤول امریکایی متهم به حمایت مالی از تروریستها و عناصر مسلح در سوریه شده بود. 

دیوید کوهین دستیار وزیر خزانه داری آمریکا گفته بود که العجمی پیشینه ترویج "جهاد" در سوریه را دارد و بعد از انتصاب به سمت وزیر دادگستری و اوقاف، نیت خود برای اجازه به سازمانها و نهادهای خیریه به منظور جمع آوری کمک برای مردم سوریه در مساجد را اعلام کرده است.

اما  دولت کویت اتهامات علیه العجمی را نپذیرفت و بار دیگر بر "اعتماد" به وی تاکید و اعلام کرد: العجمی موضع خود را جلوی هیئت وزیران تشریح نموده و اتهامات یاد شده را قاطعانه رد کرده است.

العجمی پیش از استعفا مدعی شده بود که همه فعالیت ها و تلاش های وی در چارچوب تلاش های خیریه و بشردوستانه و ارایه کمک به نیازمندان در سوریه صورت می گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها