شیخ عیسی قاسم : بحرین قبرستان حقوق بشر است

شیخ عیسی قاسم : بحرین قبرستان حقوق بشر است
جمعه 9 خرداد 1393 - 17:36

روحانی برجسته بحرینی با انتقاد از انتخاب این کشور به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر، تأکید کرد که بحرین در سایه حکومت آل خلیفه، قبرستان حقوق بشر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "صوت المنامه" آیت الله "شیخ عسیی قاسم" در خطبه نماز جمعه منطقه الدراز گفت: ما به کشورمان بسیار علاقه مندیم و آرزوی پیشرفتش را داریم ولی زمانی که رژیم حاکم آل خلیفه حقوق مردم را نقض می کند، دستگاه قضایی احکام ظالمانه برای بازداشت شدگان صادر می کند و مزدوران رژیم پیران و جوانان را می کُشند؛ انتخاب بحرین به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر اقدامی غیرانسانی است و سرپوشی بر جرایم وجنایات رژیم محسوب می شود.
وی افزود: آیا انتخاب بحرین به عنوان مقر دادگاه عربی حقوق بشر سرپوشی بر جرایم و جنایات رژیم نیست؟ آیا رژیم بحرین که قبرستان حقوق بشر است ، می تواند پرچمدار عدالت و حقوق بشر باشد ؟
این روحانی برجسته بحرینی، مذاکرات موسوم به مذاکرات توافق ملی را بی فایده و بی ارزش دانست و اعلام کرد: مذاکراتی که برای مصرف رسانه ای، گمراه کردن افکار عمومی و وقت گذرانی باشد، هیچ ارزشی ندارد.
شیخ عیسی قاسم خاطرنشان کرد: مذاکراتی که به مطالبات مردم نپردازد، بیهوده است و نمی تواند مشکلی را از مشکلات بحرین حل کند.
وی افزود: مذاکرات باید جدی و دارای مؤلفه های مذاکرات واقعی و نتیجه بخش و اصلاحات واقعی را درپی داشته باشد و مشکلات بحرین را حل کند.

پربیننده ترین خبرها