جدا شدن جبهه النصره از القاعده عراق

جدا شدن جبهه النصره از القاعده عراق
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:38

در پی تشدید اختلافات داخلی بین گروه های تروریستی وابسته به القاعده در سوریه، سرکرده تشکیلات القاعده در 20 خرداد 92 گروه های تروریستی "جبهه النصره" و "دولت اسلامی عراق" را از یکدیگر جدا کرد.

"ایمن ظواهری" در نامه‌ای به سرکردگان گروه‌های تروریستی "جبهه النصره" و "دولت اسلامی عراق"، ادغام این دو گروه را لغو کرد.
دوماه قبل "ابوبکر بغدادی" سرکرده گروه تروریستی "دولت اسلامی عراق" از پیوستن این گروه به "جبهه النصره" در سوریه خبر داد و تأکید کرد که از این پس سازمان جدیدی تحت عنوان "دولت اسلامی در عراق و شام" به فعالیت خود در سوریه و عراق ادامه می دهد.
ابوبکر بغدادی در آن زمان تأکید کرده بود که "جبهه النصره امتداد دولت اسلامی عراق و بخشی از این گروه است".
منابع رسانه‌ای تأکید کردند، ادغام دو شاخه زیر مجموعه القاعده در عراق و سوریه موجب بروز اختلافات بین اعضای این دو گروه در خصوص فرماندهی و اداره مناطق تحت کنترل مخالفان مسلح در سوریه شد؛ به همین دلیل ایمن ظواهری ادغام این دو گروه را لغو کرد.
ظواهری در نامه خود اظهار داشت: البغدادی با این اقدام خود در ادغام (دو گروه) بدون مشورت با فرماندهی القاعده و حتی مطلع کردن آن دچار اشتباه شد؛ جبهه النصره به ریاست محمد جولانی فرماندهی سوریه را برعهده دارد، و این درحالی است که حکومت البغدادی به عراق محدود می شود.
با وجود قرار گرفتن جبهه النصره در فهرست سازمانهای تروریستی آمریکا و همچین شورای امنیت، این گروه تروریستی از فعالترین مخالفان مسلح و جنایتکار در سوریه به شمار می آید.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها