آماده باش برای حمله به سوریه

آماده باش برای حمله به سوریه
جمعه 9 خرداد 1393 - 18:40

خبرنگار شبکه العالم در 27 مرداد 92 از ورود هیأت سازمان ملل برای تحقیق درباره سلاح شیمیایی به دمشق خبر داد.

پیش از این مقامات سازمان ملل در نیویورک اعلام کرده بودند که به دنبال توافقاتی که با دولت سوریه درباره معیارهای فعالیت و تضمین امنیت کارشناسان بازرسی سلاح های شیمیایی به دست آمده، این هیأت به ریاست "آکی سیلستروم" سوئدی (به احتمال فراوان از مرزهای لبنان) وارد سوریه می شود.
مدت فعالیت این کارشناسان 2 هفته اعلام شد که در صورت نیاز دوره مأموریت آنها تمدید خواهد شد.
سازمان ملل اعلام کرده که 13 گزارش درباره استفاده احتمالی از سلاح های شیمیایی دریافت کرده است که یکی از این گزارشها را دولت سوریه و بقیه را انگلیس ، فرانسه و آمریکا به این سازمان ارائه کرده اند.
در 29 اسفند 1391 در جریان حمله شیمیایی تروریستها به منطقه "خان العسل" 25 سوری کشته و حدود 100 نفر مجروح شدند.
هنوز مدت کوتاهی از آغاز مأموریت هیأت تحقیق سازمان ملل نگذشته بود که مخالفان و حامیان آنان جنگ تبلیغاتی گسترده ای را با استفاده از رسانه های خود به راه انداخته و مدعی شدند سوریه در شهرک زملکا واقع در حومه شرقی پایتخت سوریه که تحت کنترل مخالفان است، از گاز سارین استفاده کرده است.
وزیر اطلاع رسانی دولت سوریه در واکنش به گزارش ها و تصاویر قربانیان حملات شیمیایی منتشر شده از سوی مخالفان، در گفت وگو با العالم هرگونه حمله شیمیایی را تکذیب و تاکید کرد که اینگونه تصاویر، ساختگی و با هدف جو سازی علیه دولت و جلب توجه هیات تحقیق سازمان ملل است که اکنون در سوریه حضور دارند.
عمران الزعبی تاکید کرد که ادعای حمله شیمیایی علیه مناطق تحت کنترل مخالفان عوام فریبی و برای تحت پوشش قرار دادن فعالیت گروه تحقیق سازمان ملل است.
اتهام مخالفان
حامیان گروه های مسلح در سوریه روز چهارشنبه (30 مردادماه92) اعلام کردند که نیروهای ارتش شهرک زملکا واقع در حومه شرقی پایتخت را زیر آتش گرفته‌اند که در اثر آن، بیش از 100 نفر کشته شده‌اند.
طبق ادعای مخالفان در این عملیات، گاز سمی نیز به کار رفته شده است و نیروهای ارتش از زمین و هوا شهرک زملکا را زیر آتش و گلوله باران شیمیایی قرار داده‌اند تا با از میان بردن مخالفان، این منطقه را به تصرف خود درآورند.
در واکنش به این اخبار خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) اعلام کرد که مخالفان در صدد منحرف کردن ماموریت بازرسان سازمان ملل هستند.
سانا گزارش حمله شیمیایی توسط نیروهای ارتش را تکذیب و خاطرنشان کرد که هدف از انتشار چنین گزارش‌هایی، منحرف کردن ماموریت بازرسان اعزامی سازمان ملل است که برای بررسی موارد کاربرد اسلحه شیمیایی در جنگ داخلی سوریه به آن کشور اعزام شده‌اند.
به دنبال انتشار این اخبار، گروه نظارت بر حقوق بشر سوریه، که مرکز آن در لندن است، از بازرسان اعزامی به سوریه خواسته است تا از محل مورد ادعای مخالفان در شرق دمشق دیدن کند.
با افزایش تبلیغات منفی علیه سوریه، منابع نظامی آمریکایی در شهریور 92 از آمادگی پنتاگون برای حمله موشکی به سوریه خبر دادند.
رسانه های آمریکایی اعلام کردند که پنتاگون برای آغازحملات خود منتظرچراغ سبز باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا است، و حمله موشکی از دریا هیچ خطری برای آمریکایی ها  ندارد.
شبکه سی بی اس مدعی شد: حمله موشکی فقط با هدف مجازات دولت بشار اسد انجام خواهد شد و هدف از آن سرنگون کردن دولت سوریه نیست. !!
شبکه تلویزیونی آمریکایی ان بی سی در 5 شهریور 92  از تعیین تاریخ برای حمله به سوریه خبر داد.
شبکه "ان بی سی" آمریکا اعلام کرد که این کشور احتمالا دو روز بعد (7 شهریور) به سوریه حمله می کند.
این شبکه به نقل از مسئولان ارشد آمریکایی بدون اشاره به نام آنها، تأکید کرد که این حمله 3 روز طول می کشد و به مناطق خاصی محدود می شود.
افزایش تهدیدها در کنار گمانه زنی ها در خصوص حمله نظامی غرب به سوریه، درحالی است که فقط چند روز از ورود بازرسان سازمان ملل به این کشور برای تحقیق درمورد حملات شیمیایی می گذرد .
همزمان با ورود این بازرسان، حامیان گروه های مسلح با هماهنگی رسانه های وابسته خبرهایی را در خصوص حمله شیمیایی نزدیک دمشق منتشر کردند.
درحالیکه هنوز هیچ گزارشی از سوی بازرسان سازمان ملل درمورد این ادعاها منتشر نشده و دولت سوریه نیز موافقت خود را با ورود بازرسان به منطقه مورد ادعا اعلام کرده، کشورهای غربی و هم پیمانان منطقه ای آنها حملات رسانه ای و فشارهای سیاسی گسترده ای را به هدف تحریک افکار عمومی برای آغاز اقدام نظامی گسترده علیه سوریه به کار گرفته اند.
به عقیده ناظران، با توجه به اینکه مخالفان مسلح با وجود پشتیبانی گسترده مالی، لجستیکی و تسلیحاتی نتوانسته اند نظام سوریه را به دلیل حمایتهای مردمی و ارتش از این نظام سرنگون کنند، اکنون غرب در تدارک بهانه ای برای حمله به سوریه است؛ ماجرایی که به بهانه تراشی های قبلی برای حمله به عراق شباهت بسیاری دارد.
در همین راستا "چاک هگل" وزیر دفاع آمریکا در حالی از آمادگی این کشور برای حمله به سوریه خبر داده است که سوریه وعده داده با اقدامات غافلگیرانه از خود در برابر هر حمله ای دفاع خواهد کرد.
روسیه نیز هشدار داده که هر حمله ای به سوریه عواقب مصیبت باری در منطقه خواهد داشت.
"محمد حسنین هیکل" تاریخ دان و پژوهشگر برجسته عرب در اظهاراتی درباره نقشه حمله به سوریه به بهانه بمباران شیمیایی خاطرنشان کرد: هدف هر تجاوزی اعلام می شود تا افکار عمومی از اهداف پنهان تجاوز غفلت کنند. بدون شک آمریکا که در کشته شدن حداقل صدها هزار نفر در چند سال گذشته دست داشته است،  این بار هم از روی دلسوزی طرح حمله به سوریه را به ادعای استفاده ارتش سوریه از سلاح های شیمیائی آماده نکرده است.
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، کارشناسان بین المللی در بیست و چهارمین نشست حقوق بشر در ژنو مدارکی را ارائه کردند که ثابت می کند، تصاویر و ویدیوهایی که از حمله شیمیایی در ریف دمشق منتشر شده، جعلی است.
در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در نشست نهم سپتامبر در مقر سازمان ملل متحد در ژنو، کارشناسان مدارکی قانع کننده ارائه کردند که ثابت می کند عکس ها و ویدیوهای حمله شیمیایی به ریف دمشق در 21 اوت قبلا جعل شده است.
وزارت خارجه روسیه ادامه داد: شرکت کنندگان در این نشست، اظهارات بسیاری از شاهدان عینی را ارائه کردند که تأکید کرده اند مخالفان در غوطه شرقی از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند؛ نتایج این تحقیقات و مدارک به شورای حقوق بشر ارائه شد.
وزارت خارجه روسیه تأکید کرد، تهدیدهای آمریکایی برای توسل به زور ضد سوریه، و طرح ریزی سناریوی جنگ در این کشور و دور زدن شورای امنیت؛ نقض آشکار قانون بین المللی به شمار می آید.
بر اساس این گزارش شرکت کنندگان در این کنفرانس تأکید کردند که جامعه بین الملل تصمیم آمریکا برای حمله به سوریه را تأیید نمی کند چرا که دخالت خارجی در سوریه موجب بحران انسانی در سوریه و منطقه خواهد شد و چنین حمله ای به نفع افراطی ها خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها