نابودی سلاح شیمیایی سوریه طبق برنامه

نابودی سلاح شیمیایی سوریه طبق برنامه
جمعه 9 خرداد 1393 - 20:53

مدیرکل سازمان منع سلاح شیمیایی در 3 اردیبهشت 93 از نابودی بیش از 86 درصد از سلاح شیمیایی سوریه خبر داد و تأکید کرد، این فرایند طبق برنامه تعیین شده پیش می رود.

"احمد اوزومجو" با صدور بیانیه ای از مقر این سازمان در شهر لاهه هلند از بارگیری‌ محموله‌ای جدید از سلاح شیمیایی در یک کشتی در بندر لاذقیه، استقبال کرد.
وی تأکید کرد: پس از بارگیری این محموله، 86.5 درصد از مخازن سوریه  نابود شده است؛ که این امر بیانگر شتاب گرفتن گامها برای رهایی کامل از سلاح شیمیایی سوریه است.
مدیرکل سازمان منع سلاح شیمیایی گامهای اخیر را امیدوار کننده توصیف کرد و گفت، احتمالا هدف تعیین شده از سوی شورای اجرایی این سازمان برای نابودسازی برنامه شیمیایی سوریه در 30 ژوئن آینده، عملی شود.
این هفدهمین محموله‌ای است که از آغاز فرایند نابودکردن سلاح شیمیایی سوریه در آوریل گذشته بارگیری می شود. ازمجو به تاریخ بارگیری این محموله اشاره‌ای نکرد.
"زیگرید کاگ" هماهنگ کننده کمیته مشترک نابودسازی سلاح شیمیایی سوریه روز شنبه گفت: دمشق هشتاد درصد ازسلاح های شیمیایی خود را از بین برده است، و انتظار می رود طی روزهای آتی گامهای بیشتری برای تکمیل این عملیات برداشته شود.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها