بشار اسد تأکید کرد:

دلیل مشابه فشارها بر سوریه و کره شمالی

دلیل مشابه فشارها بر سوریه و کره شمالی
جمعه 9 خرداد 1393 - 21:58

رئیس جمهور سوریه با اشاره به دلایل مشابه فشارهای غرب و استعمارگران بر کشورش و کره شمالی، بر اهمیت تقویت روابط تاریخی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "بشار اسد" روز جمعه در دیدار هیاتی از کره شمالی به ریاست "ری ریونگ نام" وزیر بازرگانی خارجی، درباره روابط سوریه و کره شمالی و نتایج نشست های کمیته مشترک عالی کره شمالی و سوریه در دمشق گفتگو کرد.
بشار اسد دراین دیدار گفت: سوریه و کره شمالی به علت مخالفت با وابستگی به دیگران و مخالفت با طرح های استعمارگران و پایبندی به حاکمیت و استقلال در تصمیم گیری، از سال ها پیش به صورتهای مختلف، در معرض محاصره و فشار  قرار داشته اند.
وزیر بازرگانی کره شمالی نیز دراین دیدار تأکید کرد که کشورش همواره در مقابله با جنگ ظالمانه ای که ملت سوریه با آن روبرو هستند ، درکنار ملت سوریه خواهد بود و از آنان حمایت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد که برداشت اعضای هیات کره شمالی از سوریه درسفر خود به این کشور، نشان می دهد که مردم سوریه قادر به تحقق پیروزی و بازسازی کشور آزاد خود هستند.
این وزیر کره شمالی همچنین به حمایت کشورش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سوریه تاکید کرد و گفت؛ انتخابات رویدادی مهم برای سوریه است که طی آن مردم سوریه ، پیام خود را آشکارا به همه کسانی که خیر و صلاح این کشور را نمی خواهند مبنی براینکه از دولت سوریه حمایت می کنند و خواهان تعیین سرنوشت خود به دست خویش هستند ، خواهند رساند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها