نشست مجالس کشورهای دوست سوریه درتهران

نشست مجالس کشورهای دوست سوریه درتهران
يکشنبه 11 خرداد 1393 - 12:01

دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه امروز (یکشنبه) با حضور علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی ایران و نمایندگان ۲۵ کشور در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این نشست در راستای سیاست های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به پایان درگیری ها در سوریه و استقرار صلح، امنیت و آرامش در این کشور که خط مقدم مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است، برگزار می شود.

در این نشست که در هتل اسپینانس گشایش یافت، علی لاریجانی، ریییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه راه حل سیاسی برای سوریه باید از درون صندوق‌های رأی بیرون بیاید نه از اتاق‌های در‌ بسته برخی کشورها، گفت:‌ ما مبارزه با تروریسم را از راه دموکراسی در منطقه دنبال می‌کنیم نه از طریق ارسال سلاح.

حل بحران سوریه در داخل این کشور
محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنانی در دومین نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی کشورهای دوست سوریه، ضمن تاکید بر آمادگی ایران بر کمک انسان دوستانه به مردم سوریه گفت: ظرفیت حل بحران سوریه در داخل این کشور وجود دارد.
ظریف تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از ابتدای بحران سوریه، ضمن احترام به مطالبات مشروع مردم این کشور، تنها راه حل این بحران را از طریق راه حل های سوری - سوری دانسته است.

وی افزود: قدرت های خارجی باید توهم دستیابی به آرزوهای شخصی و راهبردی شان را از طریق نظامی در سوریه کنار بگذارند و بپذیرند که بحران سوریه هیچ راهی جز راه حل سیاسی مبتنی بر اراده و خواست مردم سوریه که از صندوق های رای نشان داده می شود، ندارد.
قرار است در جلسه صبح امروز نشست روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه، روسای هیات های شرکت کننده به ترتیب حروف الفبا سخنرانی کنند.

در مراسم اختتامیه این نشست یک روزه که عصر امروز برگزار می شود، پیش نویس بیانیه تهران تصویب و قرائت خواهد شد.

اعضای هیات ها امشب در ضیافت شام علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی حضور می یابند.

بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای، هدف از برگزاری این اجلاس را استمرار تصمیمی دانست که در اسفندماه سال گذشته اتخاذ و موجب شد اولین اجلاس روسای کمیسیون های کشورهای دوست سوریه با حضور 8 کشور شکل بگیرد.

وی ادامه داد: حضور 25 کشور در اجلاس دوم نشان می دهد بسیاری از کشورهای دیگر به کاروان صلح پیوسته اند و سیاست جمهوری اسلامی در مقطع فعلی طرفداران زیادی پیدا کرده و خط امریکا و همپیمانان این کشور که از سه سال گذشته در بحران سوریه دنبال می کردند، شکست خورده است.

نخستین اجلاس روسای کمیسیون های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه 21 اسفندماه گذشته در تهران برگزار شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها