آتش بس حوثی ها و ارتش یمن در استان "عمران"

آتش بس حوثی ها و ارتش یمن در استان
چهارشنبه 14 خرداد 1393 - 20:30

العالم - ارتش یمن و گروه حوثی امروز چهارشنبه در استان عمران در شمال این کشور آتش بس اعلام کردند

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این آتش بس با میانجیگری کمیته حل نزاع در حالی به امضاء رسید که درگیری های مسلحانه دو طرف در روزهای گذشته به نزدیکی صنعاء رسیده بود.

توافقنامه آتش بس شامل توقف فوری درگیری ها، ممنوعیت ارسال نیرو و تجهیزات و ساخت استحکامات، استقرار ناظران نظامی بی طرف و باز کردن مسیرشهرعمران به صنعاء است.

استان عمران در 50 کیلومتری شمال صنعاء واقع است.

توافقنامه آتش بس همچنین شامل خروج نیروهای گروه حوثی(انصار الله) از زندان مرکزی استان عمران می شود.

دفتر"جمال بن عمر" فرستاده سازمان ملل به یمن نیز اعلام کرد: توافقنامه آتش بس پس از تماس های مکرر با مسئولان امنیتی و سیاسی و نمایندگان گروه حوثی برای پایان دادن به درگیری های استان عمران امضاء شد.

نیروی هوایی ارتش یمن در 2 روز گذشته مواضع گروه حوثی را در استان عمران بمباران کرده بود که همین امر باعث تشدید درگیری ها شد.

گروه حوثی و قبایل طرفدارش از چند هفته پیش در استان عمران با تیپ 310 ارتش به فرماندهی "حمید القشیبی" درگیر بود. حمید القشیبی با "علی محسن الاحمر" افسر متنفذ ارتش و حزب "اصلاح" (اخوان المسلمین) مرتبط است. نیروهای مسلح حزب اصلاح از ارتش در درگیری های استان عمران پشتیبانی می کردند.

آتش بس انصار الله و ارتش یمن در حالی به امضاء رسیده است که به گزارش "عبدالله علی" خبرنگار یمنی شبکه العالم، افراد مسلح قبایل حوثی توانستند شهر عمران را پس از درگیری شدید با گروه های تکفیری مورد حمایت شبه نظامیان آل احمر و یگانهای شورشی در ارتش یمن بازپس بگیرند.

پربیننده ترین خبرها