نقش برجسته زنان یمنی در انقلاب

جمعه 2 ارديبهشت 1390 - 05:17

مدير باشگاه حقوق بشرعربي با تاکيد بر نقش برجسته و حضور گسترده زنان يمن در انقلاب عليه رژيم " عبدالله صالح"، خاطرنشان کرد که زنان يمن تا سرنگوني اين رژيم صحنه انقلاب را ترک نمي کنند.

خانم " امل الباشا " روز پنجشنبه درگفت و گو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: حضور زنان در میدان "التغییر" شهر صنعا پایتخت یمن و میادین سایر شهرهای این کشور ارکان رژیم حاکم را متزلزل کرده است.

وی افزود: حضور گسترده، قدرتمند و سازماندهی شده زنان یمن و داشتن رهبرانی از میان خودشان ثابت کرده است که آنها در فرایند تغییر رژیم یمن سهمی غیرقابل انکار دارند.

 

خانم امل الباشا خاطرنشان کرد: نقش گسترده و قدرتمند زنان یمن باعث شده است که نیروهای رژیم این کشور به تجمعات زنان حمله کرده و تلاش کنند تا از میزان فعالیت های آنها در عرصه انقلاب بکاهند.

وی با تقبیح سخنان اهانت آمیز اخیر عبدالله صالح علیه زنان یمن تاکید کرد: زنان همچنان در صحنه انقلاب حضور خواهند داشت زیرا این حضور نوعی فعالیت سیاسی و حق آنها محسوب می شود.

 

مدیر باشگاه حقوق بشرعربی تاکید کرد: زنان یمن خواهان سرنگونی رژیم حاکم و جایگزینی نظام عادلانه ای به جای آن هستند به گونه ای که اصل برابری شهروندان را به رسمیت بشناسد و ساختار نوینی را در کشور برقرار کند تا حقوق همه درچارچوب آن به رسمیت شناخته شود.

 

خانم امل الباشا در باره نظام آینده یمن گفت: ما ایجاد نظامی را مدنظر داریم که حقوق زنان را رعایت کند به طوری که زنان نیز در گفتمان سیاسی کشور سهیم باشند.

 

وی با رد هرگونه وابستگی انقلاب یمن به خارج از کشور افزود: عدم سلطه احزاب بر انقلاب مردمی یمن بهترین گواه مستقل و مردمی بودن این انقلاب است.

 

مدیرباشگاه حقوق بشرعربی با انتقاد شدید از ظلم وستم رژیم عبدالله صالح به زنان یمن تصریح کرد: رژیم عبدالله صالح حتی نتوانست بی سوادی را در بین جامعه زنان یمن ریشه کن کند که این امر از مهم ترین موارد نقض حقوق زنان این کشور به شمار می رود.

 

خانم امل الباشا تاکید کرد: ما خواهان فرصت مناسب آموزش برای زنان هستیم تا آنها نیز در کنار مردان بتوانند برای خدمت به یمن نقش ایفا کنند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها