فراخوان صدر برای دفاع از مراقد و اماکن مقدس

فراخوان صدر برای دفاع از مراقد و اماکن مقدس
چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 13:45

رهبر جریان صدر عراق درخواست کرد، کمیته هایی برای دفاع از مراقد و دیگر اماکن مقدس در عراق تشکیل شود.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مقتدی صدر" در خواست کرد این کمیته‌ها با هماهنگی نهادهای دولتی، وظیفه دفاع از مراقد، مساجد، حسینیه‌ها و کلیساها را برعهده بگیرند.

مقتدی صدر با انتشار بیانه ای در سایت خود، خاطرنشان کرد: "از روی تجربه های سابق در انجام وظیفه و مقاومت در برابر اشغالگران یا تروریستهایی که قصد داشتند به مراقد، مساجد و کلیساها حمله کنند، و همچنین برای حفظ وحدت عراق؛ نمی خواهم فرزندان این کشور را وارد جنگی کنم که برخی با سیاستهای منحرف خود، ما را وارد آن کردند. "
وی در بخش دیگر این بیانیه افزود: "از آنجا که نمی توانم در برابر خطری که مقدسات ما را تهدید می کند ساکت بنشینم، من و یاران ثابت قدم و مخلصم که اموال دنیا آنان را نفریفته است، کاملا آمادگی داریم با هماهنگی بعضی از نهادهای دولتی (سرایا السلام) را برای دفاع از مقدسات تشکیل دهیم؛ البته به شرط آنکه فقط به صورت موقت و با مرکزیت ما وارد کارهای رسمی امنیتی شوند . "
مقتدی صدر با این حال گفت: "من در برابر خداوند و ملت کشور عزیزم تأکید می کنم که آماده نیستم وارد جنگ باندها و گروهکهای کثیفی شوم که در آن تفاوتی بین تروریستها و کسانی که از آنها ترسیده اند و یا کسانی که به دنبال رهایی هستند، وجود ندارد. من به هیچ وجه آماده نیستم که در میان کسانی قرار بگیرم که به دنبال کرسی و یا تثبیت قدرت هستند؛ و خودم را وارد جنگ طایفه‌ای که تر و خشک را می سوزاند، نمی کنم."

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها