داعش، نیم میلیون عراقی را آواره کرد

داعش، نیم میلیون عراقی را آواره کرد
چهارشنبه 21 خرداد 1393 - 19:04

حمله عناصر مسلح گروه تروریستی داعش به شهر موصل مرکز استان نینوا درشمال عراق، آواره شدن بیش از نیم میلیون نفر را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از آنکه گروه تروریستی داعش کنترل شهر موصل را به دست گرفت، گروه های وابسته به عناصر مسلح که برخی از آنان لباس نظامی و برخی دیگر لباس سیاه به تن دارند، از ساعات اولیه صبح امروز نزدیک بانک ها،ادارات دولتی و داخل شورای استانداری مستقر شده اند.

به گفته شاهدان عینی، عناصر داعش در خیابان ها گشت می زنند و کارکنان بخش دولتی را به بازگشت به محل کارهایشان دعوت می کنند.

"حسن برجس خلف الجبوری" از ساکنان جنوب شهر موصل به فرانس پرس گفت: عناصر داعش از طریق بلندگو از همه کارکنان دولتی خواسته اند که در محل کارشان حضور یابند.

وی افزود:عناصر این گروه به مردم موصل درباره به زبان آوردن کلمه "داعش" هشدار می دهند و می گویند هرکس از این دستور سرپیچی کند، با 80 ضربه شلاق مجازات خواهد شد.

یک شهروند دیگر به نام "ابواحمد" که فروشنده مواد غذایی در مرکز شهر موصل است، گفت: از روز پنج شنبه گذشته به علت اوضاع ناآرام امنیتی مغازه ام را باز نکرده ام.

وی افزود: آنچه درباره وخامت اوضاع موصل پیش بینی کرده بودم، محقق شد؛ اما من این شهر را ترک نخواهم کرد، چرا که به هر صورت اینجا شهر من است.

"بسام محمد" دانشجوی عراقی نیز گفت: بیم آن می رود که عناصر داعش در آزادی ها و رفت و آمد مردم مشکلات و موانعی ایجاد کنند و اجازه ندهند که زندگی به صورت طبیعی ادامه پیدا کند.

درنتیجه تحولات در استان نینوا، ده ها خانواده عراقی شهر موصل را به سمت منطقه کردستان در مجاورت استان نینوا ترک کرده اند.اغلب ساکنان شهر موصل که تعداد آنان حدود 2 میلیون نفر است، از اقدامات تروریستی گروه داعش هراسان هستند.

سازمان بین المللی مهاجرت امروز اعلام کرد بیش از 500 هزار غیرنظامی بر اثر درگیری ها در موصل و اطراف آن، مناطق محل سکونت خود را ترک کرده اند.

این سازمان با بیان اینکه شمار زیادی از غیرنظامیان قربانی حملات داعش شده اند، افزود: مراکز اصلی درمانی در شهر موصل، چهار بیمارستان هستند و به علت واقع بودن در مناطق درگیری، امکان مراجعه به بیمارستان وجود ندارد و درنتیجه مساجد به مراکز درمانی برای معالجه مجروحان تبدیل شده اند.

بنا به اعلام این سازمان، استفاده از خودرو در شهر ممنوع است و اهالی پیاده درحال فرار هستند و آب آشامیدنی در برخی مناطق موصل قطع شده است و ذخیره غذایی نیز بسیار کم است. 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها