درمان تروریستهای داعش در بیمارستان‌های ترکیه

درمان تروریستهای داعش در بیمارستان‌های ترکیه
چهارشنبه 28 خرداد 1393 - 13:04

نماینده حزب جمهوری خلق ترکیه در پارلمان نخست وزیر این کشور را به تسلیح گروه موسوم به "دولت اسلامی در عراق وشام" (داعش) متهم کرد و گفت: برخی از بیمارستان های دولتی ترکیه نیز پذیرای افراد مسلح زخمی شده در سوریه است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "رفیق اریلماز" اظهار داشت: عناصر شبکه القاعده به طور گسترده در ترکیه هستند.
به گفته اریلماز، یک شهروند ساکن استان "اسکندرون" با او تماس گرفته و گفته است: من نمی توانم برای عمل جراحی در بیمارستان نوبت بگیرم، زیرا این بیمارستان درحال خدمات رسانی پزشکی به عناصر افراطی است.
وی به روزنامه جمهوریت ترکیه گفت: من با چشم خودم انتقال یکی از تروریست های مجروح در سوریه به بیمارستان شهر یایلاداغ در ترکیه را شاهد بوم. این فرد در شهر کسب در ریف لاذقیه در شمال سوریه مجروح و با یک دستگاه خودرو به این بیمارستان انتقال یافت. رانندگی این خودرو را یک فرد با پوشش یونیفورم پلیس ترکیه برعهده داشت.
اریلماز خاطرنشان کرد: هیأتی از حزب جمهوری خلق ترکیه از منطقه مرزی شهر یایلاداغ - درپی حمله به شهر کسب- بازدید کرد و یکی از اهالی منطقه گفت که نیروهای ژاندارمری ترکیه یک روز قبل از حمله به شهر کسب شماری از خودروی حامل افراد (مسلح) را متوقف کرده و تلاش کردند تا آنها را بازرسی کنند؛ ولی این افراد مخالفت کردند و سپس فرمانده نیروهای ژاندارمری درپی یک تماس تلفنی- این خودروها را رفع توقیف کرد.
اریلماز به انتقال عناصر مسلح به سوریه از طریق خاک ترکیه از سه سال اخیر اشاره کرد و اظهار داشت که این روند را می توان به وضوح در فرودگاهها شاهد بود.
این نماینده افزود که خودش با جنگجویان چچنی سوار بر یک هواپیما از شهر استانبول به استان اسکندرون پرواز کرده است.
به گفته اریلماز، اعضای حزب جمهوری خلق در شهر الریحانیه به او گفتند که فرماندار این شهر  1500 وعده غذایی آماده کرده که برای افراد مسلح فرستاده شده است و فرمانداری هیچ توضیحی دراین باره ارایه نکرده است.
"محمد علی ادیب" اوغلو از دیگر نمایندگان حزب خلق جمهوری ترکیه نیز گفت: گروه داعش ارتباط قوی با دولت ترکیه دارد به گونه ای که نفت سرقتی خود از سوریه را می فروشد. این گروه نفت را از طریق خطوط سری به اسکندرون،غازی عنتاب، اورفا و شهر کیلیس منتقل و آن را به دولت اردوغان می فروشد و سود تقریبی 800 میلیون دلاری را از این راه به جیب می زند.
وی افزود: عناصر مسلحی که از اروپا، آسیا، روسی، چچن و سایر کشورها آمده اند، از طریق ترکیه وارد سوریه و عراق می شوند و یکهزار ترک به این عناصر مسلح برای عبور از مرز و ورود به سوریه و عراق کمک می کنند، تا به سایر تروریست ها ملحق شوند. امکان ندارد که عملیات انتقال این عناصر مسلح به سوریه، بدون آگاهی نهادهای اطلاعاتی ترکیه انجام شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها