گزارش العالم از آزادسازی تلعفر به دست ارتش عراق+ویدیو

پنج‌شنبه 29 خرداد 1393 - 20:43

بغداد (العالم)- فرمانده نظامی "تلعفر" تاکید کرد که این شهر به طور کامل به کنترل ارتش عراق در آمده است.

به گزارش روز پنج شنبه خبرنگار شبکه العالم، "سرتیپ ابو ولید" که حفاظت از شهر تلعفر به او سپرده شده، تاکید کرد که نیروهای ارتش عراق پس از آزادسازی این شهر از دست تروریست های داعش، کنترل تلعفر را بطور کامل به دست گرفته اند.

ابو الولید همچنین تاکید کرد که نیروی هوایی عراق ضربات سختی به گروه های تروریستی درموصل وارد و خسارت های زیادی بر آن ها تحمیل کرده است.

به گزارش خبرنگار العالم از عراق، فرماندهی عملیات دجله در استان دیالی نیز اعلام کرده که نیروی هوایی عراق در حمله به تروریست ها در مرز میان دو استان دیالی و صلاح الدین شماری از آن ها را به هلاکت رسانده و تعدادی از خودروها و تجهیزات آن ها را منهدم کرد.

بر اساس این گزارش، دومین حمله تروریست های داعش به پالایشگاه بیجی نیز ناکام مانده و 70 نفر از تروریست ها در این حمله به هلاکت رسیدند و 10 خودروی آن ها نیز منهدم شد.

خبرنگار العالم همچنین از استقرار گسترده نیروهای ارتش عراق در بغداد خبر داد و تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق کنترل پایتخت را بطور کامل در اختیار دارند و نیروهای داعش را از کمربند امنیتی بغداد دور کرده اند.

وی از ادامه مراجعه داوطلبان شرکت در جنگ با تروریست های داعش به مراکز ثبت نام در پایتخت عراق خبر داد و گفت داوطلبان به پادگان التاجی منتقل می شوند تا از آنجا به دو استان موصل و صلاح الدین اعزام شوند.

از سوی دیگر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق در بیانیه ای از معرفی 59 افسر به دادگاه به اتهام دخالت در حوادث موصل یا فرار از مقابله با تروریست ها خبر داد و تاکید کرد که ممکن است مجازات برخی از آن ها به اعدام و اخراج از ارتش برسد.

خبرنگار العالم همچنین از وجود مخالفت هایی با درخواست هوشیار زیباری وزیر امور خارجه عراق از آمریکا برای دخالت نظامی در عراق خبر داد.

به گفته وی مخالفان تاکید دارند که نیروهای عراقی خود قادر به مقابله با تروریست ها و طرد آن ها از عراق هستند.

MKH-19-11:35

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها