کمک 16 میلیاردی امارات و کویت و عربستان به مصر

کمک 16 میلیاردی امارات و کویت و عربستان به مصر
جمعه 30 خرداد 1393 - 12:56

روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز از کمک 16 میلیارد دلاری کشورهای امارات، کویت و عربستان به مصر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری العالم، روزنامه فایننشیال تایمز نوشت: امارات کمک های مستقیم خود به مصر را به کمک غیرمستقیم از طریق توسعه بخش خصوصی در این کشور تبدیل کرده است و ابوظبی تلاش می کند که در زمینه ایجاد قویترین پایه های اقتصادی در کشور محوری مصر در جهان عرب کمک کند.

این روزنامه افزود: ابوظبی و ریاض به مصر به عنوان خط مقدم خود می نگرند و تصمیم گرفته اند که ثبات مالی این کشور را حفظ کنند.

فایننشیال تایمز نوشت: امارات با عربستان و کویت متعهد شده اند که دستکم 16 میلیارد دلار به عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری جدید مصر کمک کنند.

درهمین راستا، روزنامه الحیات به نقل از منابع سعودی و مصری نوشت: عبدالله بن عبدالعزیز امروز در فرودگاه قاهره با عبدالفتاح السیسی برای تبریک به وی و بحث درباره مقدمات برگزاری اجلاس "دوستان و برادران مصر" ملاقات خواهد کرد.

ارتش مصر بیش از یکسال پیش محمد مرسی رئیس جمهوری این کشور را عزل و دولت خود را روی کار آورد و چندی پیش نیز انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد که در آن السیسی با درصد مشارکت کم مردمی پیروز انتخابات شد و سوگند ریاست جمهوری یاد کرد.

محمد مرسی وابسته به گروه اخوان المسلمین مصر است که طرفدارانش همچنان درپی برکناری او از قدرت به خیابانها می آیند و خواهان بازگشت او به قدرت هستند و اقدام ارتش را کودتا توصیف می کنند.

در این میان، دولت قطر از گروه اخوان المسلمین مصر حمایت می کند اما کشورهای عربستان و امارات با این گروه مخالف هستند و درپی عزل مرسی، به کمک ارتش و حکومت جدید مصر به ریاست مرسی آمده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها