اذعان اوباما به ناتوانی در سرنگونی نظام سوریه

اذعان اوباما به ناتوانی در سرنگونی نظام سوریه
دوشنبه 2 تير 1393 - 10:59

رئیس جمهوری آمریکا به ناتوانی گروههای مسلح و تروریست در سوریه در سرنگون کردن نظام این کشور اذعان کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا اذعان کرد که تروریست های فعال در سوریه از سرنگون کردن نظام این کشور عاجز هستند و تصور سرنگونی نظام غیرواقعی است.

اوباما که با شبکه تلویزیونی "سی بی اس" آمریکا سخن می گفت، افزود: گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی عراق و شام (داعش) از خلأ قدرت در سوریه برای جمع آوری اسلحه و پول و گستردن نفوذ خود در این کشور سوء استفاده کرد.

اوباما در پاسخ به این پرسش که آیا دولت آمریکا مصمم به حمایت از مخالفان مسلح به اصطلاح "میانه رو" در سوریه است، گفت: تصور وجود گروهی میانه رو که قادر به سرنگون کردن نظام بشار اسد باشد، تصور نادرستی است و به هر حال خلأ قدرت در سوریه وجود خواهد داشت.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: دولت آمریکا وقت زیادی را صرف تعامل با مخالفان سوری میانه رو کرده است ولی تصور توانایی مخالفان میانه رو برای سرنگون کردن نظام بشار اسد تصوری غیرواقعی و خیالی است.  

اوباما همچنین درباره کشیده شدن دامنه فعالیت تروریست ها به اردن هشدار داد و افزود: به طور کلی ما باید هوشیار باشیم . مشکل اینست که اعضای داعش ثبات عراق را از بین می برند و می توانند به سوی اردن نیز پیشروی کنند.
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها