505 فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شدند

505 فلسطینی در کرانه باختری بازداشت شدند
دوشنبه 2 تير 1393 - 11:48

منابع فلسطینی و رژیم اسرائیل امروز دوشنبه گزارش دادند که مجموع شهروندان فلسطینی بازداشت شده از آغاز عملیات گسترده ارتش اسرائیل در کرانه باختری تاکنون به 505 نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری العالم، مرکز اطلاع رسانی فلسطین به نقل از باشگاه حمایت از اسیران فلسطینی "الاسیر" اعلام کرد: شمار شهروندان فلسطینی بازداشت شده تا روز یکشنبه 468 نفر بوده است که 159 نفر از آنها در استان الخلیل، 79 نفر در استان نابلس، 69نفر در بیت لحم، 49 نفر در رام الله و 49 نفر از جمله چهار زن در جنین بازداشت شده ند.

این باشگاه افزود: 19 نفر از این تعداد نیز در طولکرم، 13 نفر در قلقیلیه، 18 نفر در قدس، 7 نفر در طوباس، 7 نفر در سفلی و یک نفر در اریحا بوده اند.

برپایه این گزارش، روند بازداشت ها در الخلیل، نابلس و بیت لحم متمرکز بود.

در همین حال، افیخای ادرعی سخنگوی ارتش رژیم اسرائیل امروز دوشنبه اعلام کرد: نیروهای اسرائیل 37 فلسطینی عضو جنبش حماس را یکشنبه شب بازداشت کرده وهفت موسسه وابسته به این جنبش را بستند.

رژیم اسرائیل به بهانه ناپدیده شدن اخیر سه صهیونیست عملیات حمله و بازرسی گسترده ای را در کرانه باختری رود اردن آغاز کرده است. در بین فلسطینی های بازداشت شده شماری از نمایندگان مجلس قانونگذاری فلسطین، وزیران سابق فلسطینی واعضای جنبش های حماس و جهاد اسلامی فلسطین وجود دارند.

پربیننده ترین خبرها