تظاهرات سوریها و عراقیها جلوی سفارت سعودی در بروکسل

تظاهرات سوریها و عراقیها جلوی سفارت سعودی در بروکسل
دوشنبه 2 تير 1393 - 13:31

صدها نفر ازاتباع سوریه و عراق به همراه شهروندان بلژیکی برای محکوم کردن سیاستهای آل سعود در حمایت از گروههای تروریستی و تلاش برای ایجاد آشوب و کشتار در عراق و سوریه، در برابر سفارت رژیم عربستان در بروکسل پایتخت بلژیک تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه، تظاهرکنندگان که خیابان فرانکلین روزولت محل استقرار سفارتخانه عربستان وعراق را پر کرده بودند؛ به آل سعود نسبت به سیاستهایش در حمایت از سازمانهای تروریستی در سوریه عراق و تلاش برای تجزیه منطقه هشدار داده و گفتند: همین سرنوشت منتظرآنان نیز خواهد بود و نمی توانند از آن جان سالم بدر ببرد و ادامه کار این سازمانها و توسعه حجم و قدرت آنان خطری برای منطقه و همه دنیا خواهد بود.

تظاهر کنندگان با در دست داشتن تابلوهایی با عبارت های "نه به مداخله عربستان سعودی در مسائل کشورهای دیگر، تروریسم وبایی است که همه منطقه و دنیا را دربرخواهد گرفت، دودولت سوریه وعراق را برای مقابله با خطر گروه موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام حمایت کنید " به تظاهرات خود ادامه داده و تاکید کردند: سیاست عربستان سعودی در حمایت از سازمانهای تروریستی و دست داشتن مستقیم دراین اقدامات با حمایت لوجستیکی؛ بر کسی پوشیده نیست.

تظاهرکنندگان با درخواست از کشورهای غربی برای اعمال فشار بر عربستان سعودی جهت بازداشتن این کشور از حمایت از این سازمانهای تروریستی، تاکید کردند: دولتهای غربی و آمریکا باید مسئولیت حوادث عراق را بر عهده بگیرند زیرا از این سازمانها در سوریه حمایت کردند.

تظاهرکنندگان بر اهمیت دفاع از دولت سوریه و عراق در مبارزه با تروریسم که آل سعود و دیگر کشورها نماینده آن هستند؛ تاکید کردند.

محمد عبدالله الحمیمیدی سفیر عراق در بروکسل نیز با استقبال از تظاهرات کنندگان، از حمایت و جانبداری آنان از ملت عراق در مشکلاتی که با آن روبرو هستند، تقدیر و تشکر کرد.

پربیننده ترین خبرها