گزارش العالم از عراق،

مالکی از کدام سیاستمداران انتقاد کرد؟

مالکی از کدام سیاستمداران انتقاد کرد؟
پنج‌شنبه 5 تير 1393 - 19:00

بغداد (العالم)- نخست وزير عراق سياستمدارانی را كه درصدد سوء استفاده از بحران امنيتي این کشور براي رسيدن به اهداف سياسي خود هستند، به باد انتقاد گرفت.

خبرنگار شبکه العالم روز پنج شنبه گزارش داد، "نوری مالكي" از برخی سياستمداران عراقي به عنوان شورشيان هم پيمان با داعش و گروه هاي بعثي نام برد و تاكيد كرد که مطرح کردن موضوع دولت نجات ملي به منزله كودتا عليه قانون اساسی است، و مردم عراق حتي شاهد حمايت هاي ظاهري و رسانه اي اين سياستمداران از ارتش عراق نبوده اند.
وی اظهار داشت: خطراتي كه عراق با آن مواجه است، اقتضا مي كند كه همه گروه هاي سياسي طبق اصول و اركان دموكراسي و قانون اساسی فعالیت، و براي از بين بردن شكاف ها و مشكلات موجود در عرصه سياسي تلاش كنند.
اما در رابطه با تحولات امنيتي عراق ، نيروهاي امنيتي اين كشور سلطه عناصر مسلح بر پالايشگاه بيجي را رد و اعلام كردند كه همه مهاجمان به اين پالايشگاه را به هلاكت رساندند.
در استان الانبار در غرب عراق نيز نيروهاي امنيتي 22 نفر از عناصر مسلح داعش را به هلاكت رساندند و 6 خودروي حامل سلاح را منهدم كردند، و دراين حال ، مناطق الحميره و دور الايتام در داخل اين شهر از کنترل عناصر مسلح خارج شد.
همچنين نيروهاي امنيتي به آزادسازي روستاها و مناطق مختلف استان صلاح الدين بعد از تامين امنيت جاده ارتباطي با بغداد ادامه مي دهند.
سرلشگر " قاسم عطا" سخنگوي فرمانده كل نيروهاي مسلح عراق روز پنج شنبه گفت: در مجموع 189 تروريست به هلاكت رسيدند و 40 خودرو در عمليات مختلف منهدم شد و نيروهاي امنيتي همچنان به تعقيب عناصر و گروه هاي تروريستي ادامه مي دهند و توانسته اند خسارت هاي زيادي به آنان وارد كنند.
اين درحاليست كه پرواز هواپيماهاي عراقي براي حمله به مواضع داعش در موصل و صلاح الدين و الانبار به طور بيست و چهار ساعته ادامه دارد و درنتيجه عناصر مسلح متحمل تلفات و خسارت هاي فراوان شده اند.
26-05:35

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها