تاکید مرجعیت برهوشیاری درقبال توطئه ها علیه عراق

تاکید  مرجعیت برهوشیاری درقبال توطئه ها علیه عراق
جمعه 6 تير 1393 - 15:52

مرجعیت عالی دینی در عراق درباره برخی نقشه ها برای گسستن و تقسیم این کشور هشدار داد و خواستار احتیاط و هوشیاری درقبال آن شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، مرجعیت عالی دینی در عراق درباره نقشه های طراحی شده برای تقسیم و تجزیه عراق هشدار داد و گفت که رژیم اسرائیل آشکارا از این نقشه ها حمایت و آن را تایید کرده است.

شیخ عبدالمهدی الکربلائی نماینده مرجعیت در کربلای معلی در جریان خطبه نمازجمعه در صحن حرم امام حسین (ع) بر ضرورت هوشیاری و احتیاط درقبال نقشه های طراحی شده برای گسستن و تجزیه عراق بویژه درسایه اوضاع کنونی این کشور تاکید کرد.

وی خواستار هوشیاری و احتیاط درباره قبال تنش آفرینی طائفه ای و شایعه های مغرضانه و اخبار دروغ رسانه های دارای اهداف مشکوک شد.

مرجعیت عالی دینی در عراق درباره برخی نقشه ها برای گسستن و تقسیم این کشور هشدار داد.

کارشناسان صهیونیست چند روز پیش مواضع اخیر "مسعود بارزانی" رئیس منطقه کردستان عراق را که معتقد است،"زمان جدایی این منطقه از عراق و تشکیل کشور کردستان فرارسیده"، پیروزی راهبردی برای رژیم اسرائیل ارزیابی کردند.

مسعود بارزانی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "سی ان ان" آمریکا گفته بود: ما مصمم به اعلام تشکیل کشور کردستان هستیم و نمی توانیم بلاتکلیف باقی بمانیم. زمان آن فرارسیده است که کُردها سرنوشت خود را تعیین کنند.

به نوشته پایگاه خبری "عراق القانون"، کارشناسان سیاسی صهیونیست که تحولات عراق را پیگیری می کنند، گفتند: منطقه کردستان عراق با تصرف میادین نفتی استان کرکوک دستاورد بزرگی کسب کرد و همین امر برای اسرائیل یک پیروزی راهبردی محسوب می شود.

به گفته این کارشناسان، تسلط دولت محلی منطقه کردستان عراق بر میادین نفتی کرکوک، همچنین باعث تلاش بیشتر بارزانی برای اعلام تشکیل کشور کردستان خواهد شد و در این صورت، بخش عظیمی از طرح راهبردی اسرائیل برای تشکیل کشوری همپیمان در نزدیکی مرزهای بزرگترین دشمن خود یعنی ایران محقق خواهد شد.

این مواضع درحالی مطرح می شود که اخیرا فاش شد سه محموله از نفت منطقه کردستان عراق از طریق بنادر ترکیه به مقصد فلسطین اشغالی بارگیری شده است.

این درحالی است که گروه مسلح موسوم به دولت اسلامی در عراق و شام (داعش) نیز که اکثر اعضای آن را بقایای رژیم بعث و فدائیان و افسران صدام تشکیل می دهند، اخیرا تحرکات نظامی را در مناطق مختلف عراق آغاز کرده اند که ارتش عراق توانسته است با کمک نیروهای مردمی و عشایر آنها را زمین گیر کرده و ضربات سنگینی به آنها وارد کند.

برخی منابع پیش از این فاش کردند که این گروه از حمایت مالی عربستان برخوردار است و در این میان، مسئولان و شخصیت های احزاب مخالف ترکیه نیز به طور علنی اعلام کردند که دولت ترکیه به ریاست رجب طیب اردوغان کار حمایت تسلیحاتی از گروه داعش و تسهیل تردد آنها برای ورود به عراق و سوریه را برعهده دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها