استاد عراقی:

دولت منتخب مردم عراق سقوط نمی‌کند

دولت منتخب مردم عراق سقوط نمی‌کند
شنبه 7 تير 1393 - 22:39

بغداد، (العالم) - استاد علوم سياسي دانشگاه مستنصريه بغداد، رویدادهای کرکوک را نتیجه توطئه مسعود بارزانی و برخی افسران خائن دانست و گفت: آمریکا از اقدامات تروریستی مورد حمایت عربستان و قطر در عراق و منطقه پشتیبانی می‌کند.

"عزیز جبر" روز شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، سخن درباره فروپاشی روند سیاسی در عراق را "خواب پریشان" دشمنان توصیف کرد و گفت: نظام عراق با توجه به این که منتخب ملت عراق است، به سادگی سقوط نمی کند.

وی با بیان این که، کسانی که امید به فروپاشی ارتش عراق داشتند، در حقیقت ارتش را در همین تعداد نیروهای مسلح خلاصه می کردند و میلیون ها عراقی را که ندای جهاد کفایی را لبیک گفتند و آماده رزم شدند، فراموش کرده بودند، گفت: این امر ثابت کرد که هر گروهی با هر قدرت و پشتیبانی، اگر بخواهد در برابر ملت عراق بایستد، محکوم به شکست خواهد بود.

این استاد دانشگاه عراق، رویدادهای اخیر کرکوک را نتیجه توطئه ای کثیف با هدایت مسعود بارزانی و کمک برخی افسران خائن مستقر در موصل دانست و گفت: این افسران خیانتکار سلاح خود را زمین گذاشتند و سربازان شریف را به فرار تشویق کردند و به این ترتیب توانستند کرکوک را به بهانه وجود تروریست ها تصرف کنند و این در حالی است که تروریستی در این شهر وجود نداشت.

وی اظهارات اخیر بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق درباره کرکوک را مصداق خیانت آشکار کُردها در حق عراق دانست و گفت: اگر بارزانی، عراقی و اهل مبارزه بود، باید از عراق دفاع می کرد، نه فقط شهر کرکوک.

جبر با بیان این که بارزانی به جای دفاع از عراق، منتظر فرصت بود و با داعش علیه عراق توطئه کند، گفت: این در حالی است که وی جنایات بعثی ها در عملیات موسوم به الانفال را فراموش و دست خود را به سوی امثال عزت الدوری، بعثی فراری، دراز کرده است؛ اما بدون شک تاریخ این امر را فاش خواهد کرد و بارزانی روزی خود را در برابر محاکمه ای تاریخی خواهد یافت و ملت کُرد نیز او را کنار خواهند زد، زیرا وی می خواهد عراق را درگیر کشمکش های فرقه ای کند.

وی با تاکید بر این که رژیم صهیونیستی و آمریکایی ها از رویدادهای ناگوار عراق و منطقه بهره می برند و جمهوری اسلامی ایران و دیگر طرف های خیرخواه، از قبل درباره توطئه پلید آمریکا و رژیم صهیونیستی برای فروپاشی منطقه هشدار دادند، خاطرنشان کرد: دشمنان، این طرح را در سوریه تجربه کردند اما با پایداری ملت سوریه و حمایت جمهوری اسلامی ایران، این طرح شکست خورد، بنابر این آن را در عراق به اجرا گذاشته اند که بدون شک بازهم شکست خواهند خورد، زیرا داعش به زودی در گاز انبر سوریه و عراق و زیر چکش ایران قرار خواهد گرفت.

این استاد دانشگاه مستنصریه عراق با اشاره به این که آمریکا و انگلیس خیر و صلاح منطقه را نمی خواهند، بیان داشت: آمریکا در پشت پردۀ همه باندهای تروریستی در سوریه، عراق و حتی اوکراین قرار دارد.

وی افزود: آمریکایی ها برای پیشبرد اهداف خود در منطقه می خواهند، تروریسم را به چماقی بر سر ملت های منطقه تبدیل نمایند تا هر زمان اراده کنند، با بهانه کردن خطر تروریسم از آن استفاده نمایند.

جبر با بیان این که به علت حمایت های همه جانبه عربستان و قطر، داعش امکانات هولناکی در حد یک دولت در اختیار دارد، از جامعه بین الملل خواست خطر تروریسم را دریابد و ضمن پایان دادن به حمایت ها از تروریسم، عربستان و قطر را که در منجلاب حمایت از تروریسم غرق شده اند، مجازات کند.

وی از روسیه و چین نیز خواست با استفاده از موقعیت خود، شورای امنیت را به برگزاری نشستی برای مهار حامیان تروریسم و بازداشتن آنها از ایفای نقش تخریبی که صلح و آرامش جهانی را تهدید می کند، وادار کنند.


28/6- 15:51- tok

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها