نگرانی تل آویو از تحریم بین‌المللی شهرک‌های صهیونیستی

نگرانی تل آویو از تحریم بین‌المللی شهرک‌های صهیونیستی
يکشنبه 8 تير 1393 - 22:56

هشدار اسپانیا و ایتالیا به اتباع خود در زمینه عقد قرارداد با شهرک‌های صهیونیستی، خشم تل آویو را در پی داشته و صهیونیست‌ها نگرانند که این رویکرد، در اتحادیه اروپا فراگیر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، مادرید و رم به اتباع خود هشدار داده اند، هر شخصی که با شهرکهای صهیونیستی همکاری اقتصادی کند، خود را در معرض مجموعه ای از خطرات قرار می دهد. بدین ترتیب اسپانیا و ایتالیا هم به فرانسه، آلمان و انگلستان پیوستند که پیشتر در این زمینه به اتباع خود هشدار داده بودند.

از طرفی با توجه به تلاش موسسات اتحادیه اروپا به منظور صدور بیانیه به نام 28 کشور عضو اتحادیه، نگرانی رژیم اشغالگردر این زمینه افزایش یافته است.

لارس فابورگ اندسن سفیر اتحادیه اروپا در رژیم صهیونیستی گفت: چنین تصمیمهایی نشانه آن است که صبر کشورهای اتحادیه اروپا در ازای عدم توجه تل آویو به نگرانی دولتهای مزبور تمام شده است. 

روزنامه صهیونیستی "هاآرتص" با اختصاص سرمقاله امروز خود به این موضوع نوشت: هرگونه فعالیت اقتصادی شهرک ها، به اقتصاد اسرائیل ضربه خواهد زد که به طور مستقیم یا غیر مستقیم در طرحهای شهرک سازی سرمایه گذاری دارد.  

این روزنامه افزود: صبر جهان رو به اتمام است، وضع فعلی در مناطق فلسطینی که مانند آپارتاید شده، از دیدگاه جهان غیر قابل تحمل است و نمی تواند مدت طولانی نسبت به آن بی تفاوت باشد.   

به نظر می رسد تلاش رژیم صهیونیستی برای در هم شکستن راه حل سیاسی در منطقه، اروپا، آمریکا و کشورهای دیگر حامی این رژیم را به اتخاذ تدابیری علیه تل آویو که همچنان به لجاجت اصرار دارد، وادار خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها