عضو مخالفان سوریه اذعان کرد:

فروش سلاحهای وارداتی از ترکیه به داعش

فروش سلاحهای وارداتی از ترکیه به داعش
دوشنبه 9 تير 1393 - 15:06

عضو گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوریه با انتقاد از تک روی سران این گروه برخی طرفها را مسؤول گم شدن مقدار زیادی اسلحه دانست که از ترکیه وارد شده و به دست داعش رسیده است.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "میشل کیلو" به روزنامه "القدس العربی" چاپ لندن گفت: سلاح‌هایی به ارزش بیش از500 میلیون دلار وارد سوریه شد، اما به دلیل اختلاف‌ها و هرج و مرج گم شد.
وی افزود: سلاح هایی در کشورهای همسایه فروخته شد، به ویژه سلاح‌هایی که از ترکیه آمده بود به ترکیه بازگشت و در آنجا فروخته شد.
میشل کیلو خاطرنشان کرد: سلاح‌هایی هم از عراق آمد و در عراق فروخته شد.
کیلو اظهار داشت: دلالان جنگ وجود دارند، اشخاصی که خانه می سازند تا اموال را در آنجا انبار کنند. اموال ، نفت و گندم مردم سوریه را دزدیدند و اکنون به تجارت اسلحه مشغولند.
کیلو با انتقاد شدید از سران ائتلاف گفت: شکست های مخالفان بخاطر تک روی در تصمیم گیری‌ها، نبود دیدگاه راهبردی و برنامه سیاسی و همچنین بخاطر تفکری است که به درگیری و رقابت و جدایی و اختلاف متکی است.
کیلو تأکید کرد: بر اساس این تفکر، سران ائتلاف بدون مشورت یا کار گروهی یا مراجعه به کسی، مخفیانه و به صورت انفرادی تصمیم می گیرند.
کیلو با اذعان به بی توجهی سران ائتلاف به وضعیت انسانی در سوریه، گفت: کسانی که با یکدیگر منازعه می کنند، به سرنوشت مردم سوریه بی اعتنا هستند. شاید از آنها و آرزوهایشان سخن بگویند اما سرنوشت مردم سوریه خیلی برای آنها مهم نیست. زیرا اگر مهم بود برنامه ای برای پایان دادن به دعواهایشان داشتند.
وی افزود: مردم سوریه آواره می شوند و به غیر از برخی از سازمان های بین المللی، کسی به آن اعتنا ندارد. نمایندگان کشورهای لبنان، ترکیه و عراق که مردم سوریه به آنجا پناهنده شده اند به آنها اهتمام دارند، اما ائتلاف تقریبا کاری برای آنها انجام نمی دهد. هر کس که مسائل سوریه را دنبال می کند با این سؤال مواجه می شود که آیا سوری هایی وجود دارند که ائتلاف به آنها خدمت کند، و جواب تا حد زیادی منفی است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها