درگیری شدید تروریستهای داعش و النصره درسوریه

درگیری شدید تروریستهای داعش و النصره درسوریه
پنج‌شنبه 12 تير 1393 - 13:48

دمشق (العالم)- بعد از سلطه تروریست های داعش برمنطقه "البوكمال " در ريف ديرالزور واقع در مرزهاي سوريه و عراق، تسویه حساب و درگیری میان دو گروه تروریستی داعش و النصره شدت گرفته و همچنان ادامه دارد.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار شبکه خبری العالم از دمشق، درگيري هاي شديدي ميان داعش و جبهه النصره در منطقه الشحيل روي داد و عناصر داعش اين روستا را از همه طرف محاصره كرده و مواضع جبهه النصره را در داخل اين روستا هدف قرار دادند . در اين درگيري ها ده ها نفر از عناصر دو طرف كشته شدند.

براساس اين گزارش، نيروهاي ارتش سوريه نیز مواضع داعش را در الرقه و اردوگاه الطلائع هدف قرار دادند كه درنتيجه شماري از آنان به هلاكت رسيدند و سلاح هايشان منهدم شد.

همچنين نيروهاي ارتش سوريه به يك مقر گروه داعش در معدان حمله كردند كه اين حمله به تخريب اين مقر و هلاكت و زخمي شدن شمار زيادي از عناصر مسلح منجر شد.

به گزارش خبرنگار العالم، درمنطقه ريف شمالي حلب نيز درگيري هاي شديد ميان عناصر داعش از يك سو و گروه هاي مسلح از سوي ديگر در مناطق اخترين و الراعي روي داد كه به كشته شدن شماري از عناصر مسلح و آواره شدن ده ها خانواده به مناطق مجاور منجر شد.

"عصام مياله" كارشناس مسائل راهبردي در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: همه مي دانند كه درگيري ها در منطقه ديرالزور و منطقه حلب ميان داعش و " جبهه النصره" درگيري بر سر كسب منافع است و هر يك از اين طرف ها به دنبال پيروزي براي رسيدن به منافع خود است.

وی افزود: بدون شک گروه های تروریستی داعش و النصره با کشورهای خارجي مشخص در ارتباط بوده و از سوی آنها حمایت می شوند، زيرا هر دو گروه ، ضد سوريه و دولت اين كشور و موسسات آن مي جنگند.

خبرنگار العالم همچنين گزارش کرد كه عمليات نظامي ارتش سوريه در الغوطه شرقي نيز به موازات مناطق ديگر ادامه دارد ، به طوري كه درگيري هاي شديدي ميان ارتش سوريه و عناصر مسلح در منطقه الملحيه روي داد و توپخانه سنگين ارتش سوريه ، دو مركز وابسته به گروه موسوم به "جيش الاسلام" را در شهر دوما هدف قرار داد و شماري از عناصر مسلح نيز درعمليات ارتش در شهر داريا به هلاكت رسيدند.

پربیننده ترین خبرها