تازه ترین گزارش العالم از نبرد ارتش عراق با داعش

تازه ترین گزارش العالم از نبرد ارتش عراق با داعش
جمعه 13 تير 1393 - 21:35

بغداد(العالم)- خبرنگار شبکه العالم در عراق گزارش داد: نیروهای عراقی در حال نفوذ به تکریت مرکز استان صلاح الدین برای پاکسازی کامل این شهر از وجود تروریستها هستند.

به گزارش روز جمعه خبرنگار العالم، درگیری های ارتش عراق با عناصر مسلح گروه تروریستی داعش در شمال و غرب این کشور ادامه دارد.

فرماندهان نظامی عراق نیز از توانایی ارتش برای پاکسازی منطقه العوینات شهر تکریت و کشته شدن مفتی داعش و دهها مسلح و باز پس گیری دیگرمناطق تکریت خبر دادند.

"قاسم عطا" سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: نیروهای امنیتی به فرماندهی تیپ پنجم پلیس فدرال و یگان اول لشکر پنجاه، منطقه العوینات را کاملا پاکسازی کردند وعملیات سامرا برای پیشروی به سوی تکریت نیز ادامه دارد.

ارتش عراق در جبهه های دیگر نیز به درگیریهای خود با عناصر مسلح داعش به ویژه استان دیاله ادامه می دهد و توانسته است شش روستا را در منطقه شروین از وجود عناصر مسلح پاک کند.

خبرنگار العالم در ادامه افزود: درگیری ها به کشته شدن دهها نفر از افراد مسلح و توقیف تعدادی از خودروهای آنان منجر شده است.

محافل سیاسی این پیروزی ها را به ویژه با توجه به تاثیراتی که بر فعالیت عناصر مسلح دارد، مهم توصیف کردند.

"عدنان السراج " عضو ائتلاف دولت قانون در گفت وگو با العالم خاطرنشان کرد: تا چندی پیش سخن از درگیری ها در منطقه کمربند بغداد بود اما هم اکنون درباره درگیری های تکریت و چند روز بعد نیز از نینوا سخن گفته خواهد شد و این بدان معناست که ما در 180 کیلومتری بغداد یک رکورد زنی در مبارزه با تروریست ها داشته ایم.

السراج گفت: ارتش عراق پیشرویهای مهمی داشته و روحیه نیروهای عراقی نیز بسیار بالاست.

تحلیلگران نظامی معتقدند عملیات تهاجمی نیروهای امنیتی عراق و حمله به پایگاه های عناصر داعش، آنها را دستپاچه کرده و تحرکات آنها را تحت الشعاع قرار داده است.
MKH-3-22:41

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها