رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه کیست ؟

رئیس جدید ائتلاف مخالفان سوریه کیست ؟
چهارشنبه 18 تير 1393 - 11:51

گروه موسوم به "ائتلاف مخالفان سوریه" در ترکیه، "هادی بحره" را به عنوان رئیس این ائتلاف و جانشین "احمد جربا" معرفی کرد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این گروه حامی مخالفان مسلح و تروریستها در سوریه که مقر آن در "ترکیه" قرار دارد، اعلام کرد که در جریان انتخابات داخلی، هادی بحره 62 رأی کسب کرد و به عنوان رئیس این ائتلاف تعیین شد.
"موفق نیربیه" (41 رأی) و «ولید عمری» (3 رأی) رقبای بحره در این انتخابات داخلی مخالفان سوریه بودند. "عبدالحکیم بشار" نیز به عنوان معاون اول بحره تعیین شد.
* هادی بحره کیست
رئیس جدید گروه مخالفان سوریه در ترکیه، عضو سابق هیأت سیاسی همین گروه است.
وی در آگوست 2013 به مخالفان در ترکیه پیوست و در مذاکرات ژنو 2 در شهر مونتروی سوییس، با مشورت "رابرت فورد"  سفیر سابق آمریکا در دمشق به عنوان رئیس هیأت مخالفان تعیین شد. مذاکراتی که به دلیل سنگ اندازی‌های مخالفان و کشورهای حامی گروه‌های تروریستی، بی نتیجه به پایان رسید.
 

بحره بيشتر عمر خود را در عربستان سپري كرده است

بحره در سال 1959 در دمشق به دنیا آمد. وی مدرک لیسانس مهندسی صنایع خود را از دانشگاه «ویچتا» در ایالت تگزاس آمریکا گرفته است.
با توجه به اینکه البحره بیشتر عمر خود را در عربستان سعودی سپری کرده است، به نظر کارشناسان اکنون دیگر شکی باقی نمانده است که ائتلاف اکنون در دست عربستان سعودی است.
بحره از سال 1983 تا 1987 مدتی مدیر اجرایی بیمارستانهای "عرفان و باقدو" در شهر جده عربستان بود. پس از آن تا سال 2003 مدیر اجرایی شرکت تجاری "افق" در عربستان بود؛ بحره به مدت یک سال نیز مدیرکل این شرکت شد و پس از آن نیز یعنی از سال 2005 تا کنون، مدیر اجرایی شرکت "تکنو مدیا" است.

پربیننده ترین خبرها