هراس رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان

هراس رژیم صهیونیستی از حزب الله لبنان
پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 14:20

العالم - برای نخستین بار رژیم صهیونیستی از وجود یگان اطلاعاتی ویژه برای رصد فعالیت حزب الله و تعیین فهرستی از اماکنی که در درگیری های آتی هدف قرار خواهند گرفت، پرده برداشت.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، در اقدامی بسیار نادر و برای نخستین بار، مرکز نظارت نظامی رژیم صهیونیستی به روزنامه "جروزالیم پست" که به دو زبان انگلیسی و عبری چاپ می شود، اجازه داد تا گزارشی فراگیر از یگان نظامی ویژه کنترل و نظارت بر حزب الله لبنان تهیه کند.

این روزنامه صهیونیستی به نقل از منابع نظامی خاطرنشان کرد که ارتش این رژیم در حال نظارت و کنترل بیشتر مرزهای شمالی و نیز به دنبال ترسیم تصویری از اوضاع و رصد هرگونه تحرکی است که به نزدیکی وقوع درگیری اشاره می کند.

روزنامه جروز الم پست به نقل از همان منابع تاکید کرد که ارتش یک گردان اطلاعاتی بزرگ در مرزهای شمالی فعال کرده است تا تمام تحرکات حزب الله لبنان که با لباس های شخصی در روستاهای مرزی در حال تردد هستند، و برای آمادگی به منظور جنگ احتمالی آتی با اسراییل، سلاح های سنگین و موشک ها را در داخل خانه ها پنهان می کنند، رصد کند.

در گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است که گردان "النورس" دومین گردان بزرگ در ارتش اسراییل این هفته تمرینات سخت خود به مدت 5 هفته در منطقه الجلیل الاعلی را به پایان رساند که هدف این تمرینات آمادگی این گردان برای تمام احتمالات است.

این گزارش همچنین ادعا کرد که اعضای گردان مزبور بسیاری از ماموریت های امنیتی را به پایان رساندند که از طریق همین ماموریت ها تعداد اماکنی که ارتش اسراییل در صورت رویارویی نظامی با حزب الله در آینده، بمباران خواهد کرد، مشخص شده است.

به گفته منابع نظامی صهیونیست، وظیفه گردان مزبور در صورت وقوع درگیری، ارایه تصویری دقیق از تحولات میدانی است که به ارتش اسراییل امکان وارد کردن ضربات سنگین به پایگاه های حزب الله را فراهم می کند.

"یفتاح سیبونی" فرمانده این گردان در گفت وگو با جروزالم پست خاطرنشان کرد: ما تمام تحرکات حزب الله را رصد می کنیم و بر اساس آن لیست اماکنی که باید مورد حمله قرار دهیم، به روز تر می شود. علاوه بر آن، ما به طور مداوم اماکن جدیدی را به فهرست خود می افزاییم و این هدف اصلی فعالیت ماست. ما منتظر نمی نشینیم تا اتفاقی رخ بدهد بلکه اهداف خود را شناسایی می کنیم.

سیبونی درمورد ماهیت نقشی که این گردان در هنگام جنگ ایفا خواهد کرد، گفت که فعالیت سربازانش محدود به مشخص کردن اماکن معین نیست بلکه باید در هنگام درگیری اطلاعات دقیقی از موقعیت آن اماکن به یگان مستقر در منطقه الجلیل ارسال کنند.

وی در خصوص فعالیت های حزب الله مدعی شد که آنها لباس شخصی به تن دارند و ابزارها و سلاح های خود را در میان غیرنظامیان مخفی می کنند و ما آنها را در طول منطقه مرزی مشاهده می کنیم.

از سوی دیگر، تهیه کننده این گزارش افزود که حزب الله حدود 80 هزار موشک در اختیار دارد، اغلب سکوهای موشکها در روستاهای شیعه نشین در جنوب لبنان واقع هستند. در این گزارش همچنین درباره ماهیت ماموریت ها و وظایفی که گردان نظارت و کنترل اجرا می کند، آمده است که سربازان در آرامش تمام فعالیت می کنند و نقاط نظامی ساختگی ایجاد می کنند در حالی که در پایگاه های سری پنهان می شوند و در طول هفته چند ساعت به میدان می آیند.

بر طبق این گزارش، تیم های کنترل و تحلیل ویدیوهای دوربین های کنترل از راه دور که در طول مرزها نصب شده اند، با گردان اطلاعاتی مزبور همراهی می کنند. همچنین نظامیان این گردان دستگاه های نظارت و کنترل و سنسورهای دقیق در اختیار دارند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها