داعش به مواد هسته ای دست یافت!

داعش به مواد هسته ای دست یافت!
پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 14:34

العالم - نماینده عراق به سازمان ملل متحد اطلاع داد که عناصر مسلح داعش به مواد هسته ای که برای پژوهش های علمی در دانشگاه موصل استفاده می شد، دست یافتند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد علی حکیم" سفیر عراق در سازمان ملل در نامه ای به بان کی مون، دبیرکل این سازمان خاطرنشان کرد که حدود 40 کیلوگرم از ترکیبات اورانیوم در دانشگاه موصل نگهداری می شد.

در این نامه به تاریخ 8 ژوییه که خبرگزاری رویترز آن را منتشر کرد، محمد علی حکیم تصریح کرد که عناصر تروریستی در اماکنی که از کنترل دولت خارج شده اند، به مواد هسته ای دست یافتند. اینگونه مواد را می توان برای ساخت سلاح های کشتار جمعی بکار برد.

وی با هشدار درباره این که ممکن است این مواد هسته ای به خارج از عراق قاچاق شود، افزود: علی رغم محدود بودن این مواد هسته ای، اما در صورت وجود تجربه و خبرگی لازم، گروه های تروریستی می توانند به صورت جداگانه و یا با ترکیب آن با مواد دیگر، در عملیات تروریستی از آن استفاده کنند.

حکیم در نامه خود تصریح کرد که عراق این اقدام های خطرناک را به جامعه جهانی اعلام می کند و خواهان کمک و حمایت لازم برای جلوگیری از خطر استفاده از این مواد هسته ای توسط تروریست ها در عراق و یا خارج از آن است.

یادآور می شود که سفیر عراق در سازمان ملل دیروز نیز درباره دست یافتن گروه های تروریستی بر تاسیسات سابق سلاح شیمیایی عراق به سازمان ملل اطلاع داد و از کشورهای عضو این سازمان خواست تا ناتوانی فعلی عراق در پایبندی به تعهدات خود مبنی بر نابودسازی این سلاح ها به سبب اوضاع امنیتی نابسامان کشور را درک کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها