هجوم معترضان بسوی سفارت رژیم صهیونیستی در اردن

هجوم معترضان بسوی سفارت رژیم صهیونیستی در اردن
پنج‌شنبه 19 تير 1393 - 15:10

به دنبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به باریکه غزه و کشته وزخمی شدن شمار زیادی از فلسطینیان، صدها تظاهر کننده خشمگین سعی کردند به سفارت این رژیم در امان پایتخت اردن حمله کنند.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، این اقدام تظاهرکنندگان اردنی همچنین در همبستگی با تظاهرکنندگان مصری در برابر سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره انجام شد.

تظاهرکنندگان مصری دراعتراض به کشته شدن شماری از سربازان مصری به ضرب گلوله صهیونیست ها تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان اردنی در برابر سفارت رژیم صهیونیستی با نیروهای امنیتی درگیر و خواستار پایان روابط کشورشان با این رژیم  شدند و این اقدام را کمترین واکنش ممکن از سوی اردن در برابر تجاوز مستمر به ملت فلسطین ارزیابی کردند.

نیروهای امنیتی نیز 10 جوان تظاهر کننده را که قصد داشتند از دیوار سفارت رژیم صهیونیستی بالا بروند،بازداشت کردند.

تظاهرکنندگان بعد از ادای فریضه نماز در مسجد الکالوتی در نزدیکی سفارت رژیم صهیونیستی به سوی ساختمان سفارتخانه به حرکت در آمدند؛ اما نیروهای امنیتی آنان را در 200 متری سفارت متوقف کردند، همچنین با اتخاذ تدابیر شدید امنیتی خیابان منتهی به سفارت را بستند.

در حالی که جوانان معترض همچنان بر طی ادامه مسیر به سوی سفارت رژیم صهیونیستی اصرار می کردند، مازن الساکت، وزیر کشور اردن، در جمع آنان حاضر شد و ضمن این که تلاش می کرد جوانان خشمگین را آرام کند گفت: پیام شما دریافت شد.

اما راهپیمایان خشمگین اجازه صحبت به وزیر ندادند و وی به ناچار محل را ترک کرد و بعد از مذاکرات فرماندهان نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان، قرار شد معترضان ساعت یک نیمه شب خیابان را ترک کرده و به صحن مسجد الکالوتی در فاصله یک کیلومتری محل سفارت بازگردند.

جوانان معترض در فضای بیرونی مسجد روی زمین نشستند و با برافراشتن پرچم اردن و فلسطین شعارهایی درباره لزوم خروج نیروهای صهیونیستی از اردن سر دادند.

سفارت رژیم صهیونیستی ساختمانی بسیار مستحکم و در منطقه ضاحیه الرابیه الراقیه در غرب امان پایتخت اردن واقع است و تحت مراقبت شدید نیروهای امنیتی قرار دارد. با توجه به اقدام های امنیتی شدید هیچ معترضی نمی تواند خود را به اطراف آن برساند و رسانه ها نیز حق تصویربرداری از ساختمان سفارت را ندارند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها