پیام تلویحی طالبان افغانستان به داعش

پیام تلویحی طالبان افغانستان به داعش
شنبه 21 تير 1393 - 22:11

جنبش طالبان افغانستان، در پیامی که به نظر می‌رسد مخاطب آن سازمان تروریستی داعش است، مسلمانان را به "وحدت بخشیدن به صفوف خود" و پرهیز از "غلو در دین" فرا خواند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دراین پیام که روز پنج شنبه به زبان عربی بر روی پایگاه اینترنتی طالبان منتشر شد، آمده است: مسلمانان باید از غلو کردن در دین و حکم راندن بر دیگران بدون هرگونه توجیه، پرهیز کنند و به یکدیگر سوء ظن نورزند و به اتهامات پوچ گوش فرا ندهند، چرا که برخی از گمان ها، گناه است.

در ادامه این پیام آمده است: باید در جهت وحدت بخشیدن به صفوف و وحدت کلمه و ترجیح منافع امت به منافع شخصی و پرهیز از اختلاف و درگیری تلاش کرد و از زیر سئوال بردن نظر دیگران دوری ورزید تا رحمت و رأفت میان مسلمانان گسترش یابد.

سازمان تروریستی داعش، در تاریخ 29 ژوئن، از القاعده جدا شد و نام این گروه به دولت اسلامی تغییر یافت و ابوبکر بغدادی، خود را خلیفه مسلمانان خواند.

داعش، در پی اختلاف با القاعده به سبب فعالیت در سوریه، به اعدام دسته جمعی عناصر القاعده در سوریه روی آورد.

هیچ یک از سخنگویان طالبان در پاکستان و افغانستان، تاکنون در قبال اعلام دولت خلافت واکنشی نشان نداده اند.

در این میان یکی از رهبران پاکستانی بعید دانست که بسیاری از مبارزان، البغدادی را خلیفه خود بدانند. وی به خبرگزاری رویترز گفت: در اینجا هیچ کس او را خلیفه خود نمی داند، در عین حال وقتی از او صحبت می شود، کسی متعرض وی نمی شود.
26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها