"داعش به دروازۀ الجزایر رسیده است"

يکشنبه 22 تير 1393 - 22:38

منابع الجزایری اعلام کردند؛ به دنبال اعلام وفاداری "ابوقمقم" یا ابومحمد الخیری رهبر گروهک "توحید و جهاد در غرب افریقا" به دولت اسلامی عراق و شام (داعش)، این تشکیلات تروریستی به همسایگی الجزایر در مرزهای جنوبی و جنوب شرقی آن کشور رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه الجزایری "الخبر" روز یکشنبه نوشت: "حماده ولد محمد الخیری" سرکرده گروهک "توحید و جهاد در غرب افریقا" که یک گروه سلفی جهادی و متهم به انجام اقدامات تروریستی است وفاداری خود را به دولت خودخوانده "خلافت اسلامی" به رهبری ابوبکر بغدادی رهبر تشکیلات تروریستی "داعش" اعلام کرد.

این روزنامه افزود: "ولد محمد الخیری" سرکرده این گروهک مشروعیت اعلام وفاداری به دولت خودخوانده "خلافت اسلامی" وابسته به تشکیلات تروریستی "دولت اسلامی عراق و شام" (داعش) را مشروع اعلام کرد.

الخیری در بیانیه ای بدین منظور تحت عنوان "حمایت جنبش ازواد [ساکنان اصلی شمال کشور افریقایی مالی] از دولت اسلامی" با اشاره به موضع این گروهک درباره اختلاف به وجود آمده میان ایمن الظواهری رهبر تشکیلات بین المللی القاعده با گروهک داعش آمده است، نباید ارزش ها را فدای وفاداری به افراد کرد.

به نوشته این روزنامه الجزایری، موضع اخیر محمد الخیری که به همراه سلطان ولد بادی و محمد التلمسی بنیانگذاران جنبش توحید و جهاد در غرب افریقا، ضرورت بازنگری در محاسبات امنیتی درباره افزایش جانبداری گروههای سلفی جهادی در لیبی از تشکیلات داعش و احتمال اعلام یک "امارت" وابسته به دولت خودخوانده "خلافت اسلامی" در مرزهای جنوبی یا شرقی الجزایر را بیش از پیش نمایان می سازد.

دولت الجزایر، گروهک "توحید و جهاد در غرب افریقا" را به دست داشتن در اقدامات تروریستی در این کشور متهم می نماید که از آن جمله می توان به عملیات گروگان گیری در تيقنتورين (جنوب شرق الجزایر)، منفجر کردن پاسگاههای نیروهای ژاندارمری و مرزبانی و ربودن دیپلمات های الجزایری در شهر "غاو" در شمال کشور مالی متهم می کنند.

روزنامه الخبر در پایان خاطرنشان می کند: اعلام حمایت گروهک توحید و جهاد از کشور خودخوانده داعش، دستگاه دیپلماسی الجزایر را در زمینه مذاکرات بر سر آزادی دیپلمات های الجزایری ربوده شده از آوریل 2012 توسط این گروهک را با دشواری مواجه می نماید. به طوری که به نوشته این روزنامه، ناظران مسائل امنیتی مرتبط با گروههای سلفی جهادی، بعید نمی دانند درباره موضوع دیپلمات های الجزایری، از "ابوبکر بغدادی" کسب تکلیف شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها