اذعان پاپ به انحرافات جنسی برخی کاردینالها

اذعان پاپ به انحرافات جنسی برخی کاردینالها
دوشنبه 23 تير 1393 - 13:06

یک روزنامه ایتالیایی به نقل از "پاپ فرانسیس" نوشت که طبق گزارشهای موثق حدود 2 درصد کشیشان و کاردینالها در کلیسای کاتولیک، دارای انحرافات جنسی هستند.

 به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم،  پاپ گفته است که تجاوز به کودکان مانند بیماری جذام است که کلیسا به آن مبتلا شده.

پاپ با این حال قول داد که با شدت تمام با این مسأله برخورد کند.

اما ظاهرا اظهارات پاپ در این زمینه برای اطرافیانش خوشایند نبوده است به صورتیکه سخنگوی واتیکان گفته است مطالبی که در روزنامه ایتالیایی "لاریپوبلیکا" به نقل از پاپ آمده، دقیقا با سخنان پاپ منطبق نیست.

از سوی دیگر "دیوید ویلی" خبرنگار بی بی سی در رم گفته است که مسائل ابهام آمیز در سخنان پاپ، در بیشتر موارد حساب شده است، و پاپ می خواهد نسبت به پاپ های قبلی موضعی دلسوزانه تر درقبال آموزه های کلیسا داشته باشد، که البته این امر ممکن است موجب ناراحتی مشاوران رسانه ای او شود.

طبق مصاحبه ای که این روزنامه ایتالیایی منتشر کرده است، پاپ گفته که این رقم 2 درصد را مشاورانش به او گفته اند. این درصد شامل حدود 8 هزار کشیش از مجموع 414 هزار کشیش در سراسر دنیا می شود.

با توجه به نبود آمار دقیق از تجاوز جنسی به کودکان، بر اساس برآوردها این نسبت کمتر از 5 درصد است.

این روزنامه به نقل از پاپ افزوده است که بخشی از این دو درصد که انحرافات جنسی نسبت به کودکان دارند، از کشیش ها و اسقف ها و کاردینال ها هستند؛ اما بقیه که تعداد آنها بیشتر است، این موضوع را کتمان می کنند.

با این حال، "فیدریکو لومباردی" سخنگوی واتیکان، این موضوع را که پاپ گفته باشد کاردینال هائی هستند که تمایل جنسی به کودکان دارند، رد کرد.

لومباردی گفت که این مطالب، دقیقا سخنان پاپ نیست.

پاپ در پاسخ به سؤالی درباره فهرست کشیش های مجرد گفت این فهرست مربوط به  900 سال بعد از وفات مسیح است و کلیسای کاتولیک شرقی به کشیش هایش اجازه ازدواج می دهد.

او افزود: مطمئنا این مشکل وجود دارد، ولی گسترده نیست، و راه حل هایی وجود دارد که آنها را پیدا می کنم؛ و این کار به زمان نیاز دارد.

پاپ سال گذشته مقررات واتیکان علیه تجاوز جنسی به کودکان را تشدید کرد و در ماه جاری از قربانیان خواست تا کشیش هایی را که مرتکب آن شده اند ببخشند.

بسیاری از قربانیان که توسط کشیش ها مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند از ناکامی واتیکان در مجازات مسؤولان برجسته ای که بر این رسوائی ها سرپوش می گذارند، عصبانی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها